Raadsleden laten zich informeren over Ambitiedocument Wesselopark

11 september 2020 8:15

Dinsdagmiddag 8 september hebben verschillende vertegenwoordigers van fracties uit de Goese gemeenteraad zich laten informeren over het Ambitiedocument Wesselopark.

Dit ambitiedocument is op 20 juni aan de leden gepresenteerd (zie: https://www.vvkloetinge.nl/404/376/presentatie-ambtieplan-2025/). Na deze ledenpresentatie is vanuit de VV Kloetinge (VVK) en Stichting Sportpark Wesselopark Kloetinge (SSWK) het ambitiedocument met begeleidend schrijven en ondersteunende bijlagen aan de gemeente (wethouder, college en gemeenteraad) toegestuurd. Dit was een volgende stap in een traject waarbij VVK/SSWK en gemeente al enkele jaren met elkaar in gesprek zijn over de problematiek van het Wesselopark. Vanuit de gemeente is in 2019 vervolgens aan VVK gevraagd om een dergelijk document op te stellen. Vanuit de gemeenteraad was afgelopen dinsdag een vertegenwoordiging aanwezig vanuit de fracties van CDA, SGP, VVD, PVDA, Groen Links en D66.

Image_4.jpegNa een warm welkom door de voorzitter van VVK (Jan-Kees de Bruine) werd het Ambitiedocument toegelicht aan de aanwezigen door de penningmeester Arjo Schroevers. Na de beantwoording van verschillende vragen volgde een rondgang over het sportpark. De verschillende "pijnpunten" waar de afgelopen jaren over gesproken wordt, werden in deze rondgang bezocht en uiteraard werd er stilgestaan bij de oplossingen die VVK/SSWK kenbaar hebben gemaakt in het Ambitiedocument. Tijdens deze rondgang werd er veel informatie uitgewisseld tussen de aanwezige gemeenteraadsleden en de besturen en werkgroep vanuit VVK en SSWK.

Na de rondgang was Sjors Koole aan het woord. Ouder van een spelend jeugdlid en vanuit zijn werk betrokken bij gemeenten en sportaccommodatievraagstukken. Hij deelde zijn ervaringen van de afgelopen 9 maanden met de raadsleden. Hij is betrokken geraakt bij de vraagstukken op het Wesselopark en heeft ook een beeld geschetst wat de reden kan zijn dat er veel gepraat wordt, maar fysiek weinig resultaat is geboekt in de afgelopen jaren. Dit zorgde voor de nodige levendigheid in het gesprek en kritische vragen die heen en weer werden gesteld tussen de verschillende aanwezigen.

Image_3.jpeg

Het Ambitiedocument is een aanzet tot het voeren van het verdere gesprek met elkaar en de basis om wat VVK/SSWK betreft verder te gaan met een nadere uitwerking tot een Masterplan wanneer de gemeente daartoe bereid is. VVK heeft in haar ideeën rekening gehouden met geplande investeringen door de gemeente die sowieso tot en met 2023 plaats moeten vinden. Dit vanuit de gedachte dat met een goede fasering het mogelijk is op korte termijn de grootste pijnpunten (kunstgras met licht op veld 1, kleedkamers onder de tribune en parkeren) op te lossen en op de lange termijn toe te werken naar een toekomstbestendig Wesselopark van de gemeente Goes met VVK als (één van de) trotse gebruiker(s).

De informatiemiddag met de gemeenteraad is zeer nuttig geweest en naar ons inzicht een belangrijke stap naar een constructief vervolg met een positieve uitkomst voor VVK en het Wesselopark.