Nieuws van de bestuurstafel 2021/2022 - 3

Nieuwsbrief van het bestuur van V.V. Kloetinge
nr. 3 - 10 februari seizoen 21/22

Corona spagaat: hoe verder?
Corona spagaat, zo kunnen we de situatie waarin we op dit moment zitten wel noemen.

Enerzijds zien we een enorme toename van het aantal besmettingen, maar anderzijds lijkt dit weinig effect te hebben op de ziekenhuis opnames. Vele deskundigen buigen zich hierover, vormen meningen en uiteindelijk worden er regels opgesteld. Met deze regels zullen we het voorlopig nog moeten doen. Of dit nu voor een ieder een gewenste, gehoopte of verwachte regel is, wij als V.V. Kloetinge dienen deze toe te passen en te handhaven.

Voor de hervatting van de competities hebben wij als bestuur een aantal opties overwogen hoe wij de regels en handhaving in de praktijk moesten brengen. Vooralsnog was dit het openen van alle faciliteiten.

De afgelopen 2 zaterdagen begon het in de ochtend telkens goed, maar gedurende de middag en zeker na de laatste wedstrijden, werden de regels steeds vaker genegeerd. Voor komende zaterdag nog een herkansing en zullen alle faciliteiten nogmaals geopend zijn met de daarbij behorende maatregelen. Laten we een les trekken uit de ervaringen van afgelopen zaterdagen, hand in eigen boezem steken, onze verantwoordelijkheid nemen en met zijn allen er voor zorgen zodat de kantine en kleedkamers geopend kunnen blijven en hopen dat spoedig de versoepelingen zoals die in het vooruitzicht worden gesteld volgen.

Je leest HIER wat de regels op dit moment (nog) zijn voor het open houden van kantine en kleedkamers

Hebben we ook nog ander nieuws? Ja zeker:

Ambitieplan Wesselopark
Het college van B&W heeft positief gereageerd op het ambitieplan Wesselopark. We kunnen gaan werken aan een toekomstbestendig Wesselopark. Lees HIER meer.

Kandidaat bestuurslid jeugdzaken, vrouwen- en meisjesvoetbal
Ook hebben we kunnen melden dat er een opvolger is voor Connie Karelse die aan het einde van dit seizoen stopt als bestuurslid jeugdzaken, vrouwen- en meisjesvoetbal. Marijn Meijboom heeft zich hier kandidaat voor gesteld. De komende periode trekken Connie en Marijn samen op en Marijn sluit aan bij bestuursvergaderingen.

Vertrouwenspersonen en Commissie sportiviteit&gedrag
Prettig dat er nu ook een vrouwelijk vertrouwenspersoon is waar leden terecht kunnen. Karen Boele en Ton de Craene zijn vertrouwelijk bereikbaar via [email protected]

Daarnaast hebben we de commissie sportiviteit&gedrag die voor allerhande voorvallen over alles wat niet thuis hoort op en rond de velden beschikbaar is en advies uitbrengt aan het bestuur. Zij zijn bereikbaar via [email protected]

Contactgegevens leden
Vriendelijk verzoek om wijzigingen in je contactgegevens (adres, telefoon en e-mail en ook bankgegevens), altijd door te geven via [email protected]

Nieuwe hoofdtrainer
Jurriaan van Poelje wordt met ingang van het seizoen 2021/2022 de nieuwe hoofdtrainer. Lees op onze website de laatste updates rondom de eerste selectie voor het seizoen 2022/2023

Vrijwilligerscoördinator
Dianne van de Pennen heeft aangegeven zich in te willen gaan zetten als vrijwilligerscoordinator. Heel fijn dat we iemand hebben die deze belangrijke functie op zich wil nemen. Dianne is begonnen met een inventarisatie van onze vrijwilligersorganisatie en heeft de open plekken in kaart gebracht. Afgelopen maand heeft zij al met diverse vast vrijwilligers gesproken over de invulling en taken. Vrijwilligers zijn voor onze vereniging onmisbaar, maar ook schaars. We hopen dat we met de invulling van de functie van vrijwilligerscoördinator een robuuste toekomstbestendige organisatie te kunnen neerzetten. Wie graag zijn of haar expertise ergens in de organisatie wil inzetten kan contact nemen via [email protected]

Vervolg van de competitie
De KNVB heeft een artikel over de hervatting van de competities voor de 2e seizoenshelft gepubliceerd : https://www.knvb.nl/nieuws/amateurvoetbal/competitiezaken/65812/na-hervatting-ook-volledige-competities-de-categorie

De verwachting is dat er de komende maanden ook doordeweekse inhaalwedstrijden worden ingepland. Hierdoor kan het voorkomen dat er geschoven moet worden in de veldindeling op trainingsavonden en er minder ruimte of tijd beschikbaar is voor trainingen. We vragen ieders begrip hiervoor, de competitie heeft voorrang en de KNVB doet een dringend beroep op de clubs er alles aan te doen het mogelijk te maken deze dit seizoen volledig uit te spelen.