Nieuws van de bestuurstafel 2021/2022 - 4

Nieuwsbrief van het bestuur van V.V. Kloetinge
nr. 4 - 15 april seizoen 21/22

Heerlijk dat de competitie al weer enige tijd draait en iedereen elkaar weer op en langs het veld kan ontmoeten. Het is ook wel weer even wennen iedere zaterdag een competitiewedstrijd, op tijd klaar staan, zijn er voldoende spelers, een scheidsrechter en vlagger, rijschema’s, kantinediensten, voldoende vrijwilligers, enz. Alles om het voetballen weer mogelijk te maken moet weer georganiseerd worden. Daar kunnen wij samen voor zorgen en zo allemaal bijdragen aan het verwezenlijken van onze team- en clubambities.

Word vrijwilliger, meld je aan!
V.V. Kloetinge kan als vereniging bestaan door de inzet van haar leden, vrijwilligers en andere betrokkenen. Zowel voor als achter de schermen valt er namelijk heel wat te organiseren om ervoor te zorgen dat alles in de vereniging goed reilt en zeilt. De groep vaste vrijwilligers is voor een vereniging met de omvang van V.V. Kloetinge echter aan de kleine kant voor alle werkzaamheden die uitgevoerd “moeten” worden. Deze groep willen we op korte termijn flink laten groeien.

Vrijwilliger zijn is ontzettend leuk, want behalve de tijdsinvestering loont het doen van vrijwilligerswerk: het zorgt voor binding, sociaal contact en levert een bijdrage aan je persoonlijke ontwikkeling en vaardigheden. We maken dan ook graag gebruik van de kennis en vaardigheden van onze leden en hun contacten. Sterker nog, zonder kunnen we niet. Via onze social media zie je komende weken waar we jouw inzet goed kunnen gebruiken. Ook zul je  misschien binnenkort benaderd worden door onze vrijwilligerscoördinator, Dianne van de Pennen. Heb je zin om bij te dragen aan het succes en de toekomst van onze vereniging bekijk dan de vacatures op de website en reageer via [email protected]

Bestuurlijke organisatie
Antoine van Goethem heeft aangegeven dat hij tot het einde van het seizoen 2021-2022, vanwege het overlijden van zijn vrouw, niet beschikbaar is voor zijn taken in het bestuur en wedstrijdzaken.

Eddy van Avermaete, Wim Steenbergen en Peter van Sorgen blijven tot het einde van het seizoen de taken van Antoine op wedstrijdzaken op zich nemen, zij zijn bereikbaar via [email protected] Voor de bestuurlijke aangelegenheden houden zij contact via de secretaris Anouk Meijer.

Dit betekent dat het bestuur tot het einde van het seizoen 4 actieve bestuursleden heeft, dat is krap voor een actieve vereniging met de omvang van V.V. Kloetinge. We werken er aan spoedig alle posten in het bestuur en de daarbij behorende commissies voor het volgende seizoen ingevuld te hebben met enthousiaste mensen zodat we de organisatie van de vereniging in lijn met onze ambities vorm kunnen geven.

Zin om mee te trainen?
Op 25 april a.s. is er een open trainingsdag waarvoor onze jeugdtrainers een mooi programma hebben samengesteld voor jongens en meisjes die hun talent willen laten zien. Spelers die al lid zijn kunnen deelnemen als zij met een vriendje of vriendinnetje komen en zich beiden aanmelden voor de trainingen. Op de clubwebsite vind je alle informatie en kan worden aangemeld. https://www.vvkloetinge.nl/opentraining/

Het is sowieso altijd mogelijk om 3 keer mee te trainen met een team van je leeftijd en kennis te maken met het voetbalniveau binnen onze vereniging. Aanmelden voor proeftrainingen kan via [email protected]

Vervolg van de competitie: geen uitstel vanwege corona meer mogelijk
De KNVB heeft op 11 april medegedeeld dat per die datum het niet meer mogelijk is uitstel vanwege corona te verlenen. Er is onvoldoende ruimte in het programma om nog (doordeweekse)inhaalwedstrijden te plannen. Houd hier rekening mee, de competitie is niet vrijblijvend. Heeft een team spelers te kort: help elkaar dan en neem contact op met mede trainers. Samen zorgen we er zo voor dat de competitie dit seizoen kan worden uitgespeeld.

Voorbereidingen seizoen 2022-2023
Achter de schermen wordt hard gewerkt aan de voorbereiding van het nieuwe seizoen. De coördinatoren zijn gestart met de voorbereiding van de teamindelingen. Trainers voor diverse teams, trainingsschema’s, startbijeenkomsten, werving vrijwilligers enz.

Heb je vragen neem dan contact met je coördinator, op de website kun je de contactgegevens van jouw coördinator vinden.

Ontwikkelingen toekomst Wesselopark
De gemeente stelt een projectplan op voor de uitvoering van het ambitieplan. Komende periode wordt dit projectplan uitgewerkt en besproken. Vervolgens kunnen we jullie dan informeren over welke stappen wanneer gezet gaan worden in de optimalisatie en het toekomstbestendig maken van het Wesselopark.

Voor de renovatie van de kleedruimtes onder de tribune verwachten we deze maand duidelijkheid te hebben wat er gerealiseerd kan worden.

Fysio spreekuur
Iedere dinsdag is er een fysio inloopspreekuur voor leden door De Clavers.  Zij zijn aanwezig van 19.30 uur tot 20 uur in kleedkamer 9.

LET OP: Dinsdag 26 april is er eenmalig geen inloopspreekuur vanwege Koningsnacht.

Activiteitenkalender en feestdagensluiting
Er valt weer wat te plannen en de activiteitenkalender wordt dan ook weer gevuld. Hieronder een overzicht, daar staat ook tussen wanneer het Wesselopark vanwege feest- en herdenkingsdagen gesloten is en er geen trainingen zijn.

• Maandag 18 april 2e Paasdag geen trainingen voor geen enkel team, Wesselopark gesloten
  • Woensdag 20 april schoolvoetbal meisjes 13 tot 16.45uur
  • Maandag 25 april open training, per leeftijdcategorie voor leden en niet-leden
  • Woensdag 27 april Koningsdag geen trainingen voor geen enkel team, Wesselopark gesloten