Meidenvoetbal op het Wesselopark

20 september 2020 19:30

Het bestuur van VV Kloetinge heeft een duidelijk standpunt ingenomen over meidenvoetbal op het Wesselopark: voor meiden zijn er gelijke kansen en mogelijkheden als voor jongens binnen de uitstekend bekend bestaande jeugdopleiding.

2020_teamfoto_VV_Kloetinge_MO15-1.jpg
Dit seizoen is MO15-1 een mooi voorbeeld van dit beleid. Naast recreatieve teams is er nu ook een prestatief team voor meiden binnen onze vereniging. De behoefte aan dergelijke teams blijkt groot. Voor veel meiden die al vanaf hun eerste voetbaljaren tussen de jongens voetballen komt er een moment dat ze eigenlijk wel in een meidenteam willen spelen. Het verschil in kwaliteit en beleving was dan echter vaak erg groot.

Ons MO15-1 opleidingsteam laat zien dat er ook voor deze meiden een toekomst is in het meidenvoetbal. Het verder ontwikkelen van voetbalkwaliteiten is belangrijk in een opleidingsteam, maar plezier op en buiten het veld is minstens zo belangrijk. In de voorbereiding werden uitdagende voetbalmomenten (clinics bij Sparta Rotterdam en Skills & Control en oefenwedstrijden tegen MO17- en jongensteams) afgewisseld met een teamuitje en andere activiteiten (voetvolleytoernooi). Iedere training en wedstrijd lopen de meiden er ook nog eens verzorgd bij door de bijdrage van sponsoren Techneco West Services, Aqua Services & Equipment (ASE) en Delta Makelaardij. Het niveau stijgt nog iedere week en de meiden zijn klaar voor de start van de competitie.
20200822-Teamuitje.jpg 20200818-Sponsoren.jpg
20200914-Clinic_Sparta_Rotterdam.jpg