Ruben de Jager (25) kiest voor V.V. Kloetinge

30 april 2022 17:15

VV Kloetinge is trots op het feit, dat ze in Ruben de Jager de opvolger van de talentvolle Dano Lourens (18), die komende zomer de overstap maakt naar Sparta, heeft kunnen vastleggen.

De Jager heeft al een heel voetbalverleden achter zich. Begonnen bij Lewedorpse Boys en via JVOZ al snel bij FC Twente terecht gekomen. In
 2013 kwam de Jager zelfs in beeld voor de nationale selectie onder 17. De Jager heeft zowel ervaring in de 2e divisie (Jong Twente) als uiteraard de laatste 5 jaar in de 3e divisie bij streekgenoot HSV Hoek.
Een aantal jaren geleden is er al eens contact geweest met de Jager, waar toen bleek dat beide partijen er nog niet klaar voor waren. Nu de continuïteit en stabiliteit bij VV Kloetinge zich bewijst, de drang naar een hoger niveau en vooral hoe de club de laatste jaren zich manifesteert hebben de Jager mede overtuigd dat hij samen met VV Kloetinge deze weg wil gaan bewandelen.
Voorzitter Jan-Kees de Bruine: ,,Als je ziet hoe hard er met de huidige groep en staf wordt gewerkt, ze ons de indruk geven dat ze het ook enorm naar hun zin hebben bij onze vereniging, is voor ons wel een bevestiging dat we op de juiste weg zijn. Het feit dat we dan met de Jager voor de komende jaren een gedroomde nummer 9 hebben kunnen vinden bevestigd mij nogmaals dat we op de goede weg zitten’’

De Jager is blij dat ook zijn nieuwe trainer, Jurriaan van Poelje, net zo voetbalminnend is als de Jager zelf en in de eerste contacten voelde ze direct een klik. Voetbalinhoudelijk delen ze dezelfde visie en de Jager ziet zichzelf heel graag de rol van centrumspits bij VV Kloetinge invullen.

Trainer Jurriaan van Poelje: ,,Dat Dano Lourens voor een de keuze Sparta kwam te staan was voor mij als toekomstig trainer wel even slikken. Uiteraard heeft de club samen met mij een aantal namen doorgenomen waar we contacten mee zouden kunnen leggen, maar ik ben een trainer die alleen voor het hoogste gaat en ik wilde per se een speler die er direct zou staan. Dat de contacten daarna met de Jager tot stand zijn gekomen en dat beide partijen er zo soepel uit zijn gekomen bevestigt voor mij nogmaals dat Kloetinge de juiste keuze is. Ik ben ervan overtuigd dat Ruben een belangrijke schakel gaat zijn in de successen die we samen willen behalen in de komende jaren bij deze club.’’

Kortom VV Kloetinge is zeer tevreden dat deze selectie echt hoofdklasse waardig is en we zijn ervan overtuigd dat de huidige groep van Marcel Lourens dit veiligstelt in de komende 7 wedstrijden.