Nipte overwinning JO12–1

Onder 12 competitie (najaar), 1e klasse 1

3 november 2018 8:45

W. (Wybrand) Boonstra

Zaterdagochtend op een koud Wesselopark kwam MOC ‘17 JO12-1 op bezoek. MOC staat laatst in de competitie dus jongens van Kloetinge JO12-1 hadden vast de gedachte: dat MOCkunne. De gehele wedstrijd werd onrustig en slordig gespeeld. Aan beide kanten waren veel kansen en doelpunten, maar niet alleen door goed voetbal, maar meer door slordigheden. De coach had genoeg te coachen langs de lijn. Door de moed niet op te geven en door te blijven gaan heeft Kloetinge de wedstrijd toch winnend afgesloten.
De eerste kans in het begin van de wedstrijd was voor Kloetinge. Een aanval via kleine Sven en Yaniek eindigde met een schot van Yaniek. Daarna een aanval via Pepijn en Mario, uit de rebound schoot Sven op de paal. Uit het niets kwam MOC op 0-1 door een foutje van Mads. Na een aanval van Kloetinge met een schot in de handen van de keeper, kwam MOC na een uitbraak op 0-2. Na de time-out wist Kloetinge dat het aan de slag moest om niet de eerste nederlaag van het seizoen te lijden. Koud stond Siem in het veld of hij scoorde uit een corner via een kopbal de aansluitingstreffer. Via een schot van Mario, die de keeper nog goed redde scoorde Youran uit de rebound de 2-2. Maar toch kwam MOC weer op voorsprong. Via een afstandsschot scoorden ze de 2-3. Mario had nog 2 mooie kansen op de gelijkmaker, maar beiden gingen naast. De ruststand was 2-3.
Kloetinge wist dat het uit een andere vaatje moest tappen om een overwinning te halen. Dat vaatje werd via het spel niet echt gevonden, maar gelukkig wel via 2 doelpunten. De 3-3 werd door Youran ingetikt na een blunder van de keeper op een schot van Yaniek. Svoen (Hertgens) dribbelde de bal aan de zijkant snel in en via een schot van Rava scoorde Siem uit de rebound zijn tweede van deze ochtend. De eerste voorsprong voor Kloetinge 4-3. Daarna speelde het spel voor beide doelen af. Na minder goed verdedigen kwam MOC weer op 4-4. De vraag was wie gaat deze wedstrijd over de streep trekken. Over en weer kwamen kansen. MOC had voornamelijk kansen via 3 a 4 vrije trappen. Kloetinge had de betere kansen, schot van Rava op de lat, schot van Sven op de lat. Schoten van Yaniek en Noah, allebei naast. Na een schot van Sven volgde een corner van Jurre die hard werd ingekopt door Rava. Weer de voorsprong 5-4. Hopelijk nu vasthouden. Kloetinge voerde de druk nog wat op via een kans van Sven en een schot op de lat van Jurre. De laatste kans was voor MOC uit een vrije trap maar deze werd gestopt door Mads. Een wedstrijd waarbij de jongens de drive hadden om te willen winnen. Het veldspel kan alleen maar beter worden. Op naar de volgende wedstrijd, uit naar Oostburg.