MO11-1 speelt gelijk tegen Terneuzen

Terneuzen MO11-1

26 oktober 2019 8:30

Marijn van der Borst

Vandaag de lastige thuiswedstrijd tegen Terneuzen. Fysiek sterk en altijd met een paar goede voetbalster in de gelederen. Het is daarom nooit makkelijk tegen deze Zeeuws-Vlamingen. En dat bleek vandaag ook weer. Het zou een zware wedstrijd worden.

Ook deze wedstrijd waren we niet compleet. Lisa en Julia waren er niet bij. Twee belangrijke speelsters in de as van het veld. Gelukkig hebben we genoeg goede speelsters om dit verlies op te vangen. Caitlin was de keeper vandaag. De sterke verdediging bestond uit Amy, Indy en Mare. Het middenveld werd gevormd door Wies en Jet in het midden en Feli en Lisanne aan de zijkanten. Dewi mocht voorin haar ding gaan doen.
Ja, u leest en telt goed. Negen meiden in het veld. Op verzoek van Terneuzen begonnen we met 9 tegen 9. Ze hadden anders wel erg veel wissels.

Al snel werd duidelijk dat dit een lastige wedstrijd voor ons zou worden. Het spel golfde op en neer, zonder dat er nu heel veel goede kansen gecreeerd werden. Wij hadden duidelijk moeite met het fysieke spel van onze tegenstander. En bovendien was er minder ruimte voor een goede actie. We vonden elkaar niet zo gemakkelijk als normaal en dat leidde weer tot veel balverlies. We wilden het spel wel maken, maar slaagden daar niet altijd in. Terneuzen kwam er vaak uit met een snelle counter. Dit zorgde met enige regelmaat voor gevaarlijke situaties voor ons doel. Uiteindelijk viel de 0-1, nadat een van richting veranderd schot onhoudbaar was voor Caitlin.

Dat was ff schrikken. We staan eigenlijk nooi achter. Mooi om te zien dat de koppies niet naar beneden gaan hangen. We bleven de aanval zoeken. Helaas was Jet al vroeg in de wedstrijd geblesseerd geraakt. Hoewel ze nog wel doorspeelde, was haar vlammende demarage niet meer te zien. Gelukkig maakte Jet vlak voor de rust nog wel de verdiende gelijkmaker. Dat is toch wel fijner rusten. In de rust werd besloten dat Jet niet verder kon en dus speelden we de 2e helft gewoon weer 8 tegen 8.

En zoals dat bij MO11-1 hoort en past, gingen de meiden op zoek naar de voorsprong. Er werd hard gewerkt, maar het was lastig om de Terneuzense muur te slechten. Bovendien moesten we rekening houden met de snelle en gevaarlijke counters. Langzaam vloeiden de krachten een beetje weg, maar opgeven was geen optie. Terneuzen had twee hele goede aanvalsters en de langste van de stel schoot, uit weer een counter, de 1-2 binnen. Een flinke domper. We gingen nu met meer risico spelen. Mare mocht elke aanval mee naar voor en haar sterke spel werd beloond. Ze schoot de verdiende 2-2 achter de sterke keeper van Terneuzen.

En hoewel iedereen flink moe was, probeerden we toch nog de overwinning binnen te hengelen. Terneuzen kon natuurlijk wel blijven doorwisselen en de verse krachten zorgen voor een aantal spannende momenten bij onze goal. Maar verder dan een paar afstondschoten en corners kwam Terneuzen niet. Dat kwam vooral doordat iedereen keihard werkte. Helaas lukte het niet meer om de winnende treffer te maken. En omdat concurrent Arendskerke wel won, moeten we de koppositie afstaan. Maar ik ga er vanuit dat dit tijdelijk is....

Volgende week weer de volgende hindernis. Uit naar Krabbendijke. Altijd lastig om daar een goed resultaat te halen. Maar winnen is de enige optie. Daar gaan we dan ook voor!