MO11-1 speelt weer een goede wedstrijd en wint verdiend!

Krabbendijke MO11-1

Kloetinge MO11-1

2 november 2019 9:00

S. (Sabine) Lobbezoo

Vandaag stond de wedstrijd tegen Krabbendijke op het menu. Een bekende ploeg voor ons. We hadden ze al een keer verslagen in een bekerwedstrijd met 9-2. Hoewel die uitslag anders doet vermoeden, was het geen gemakkelijke wedstrijd toen. Vooral de eerste helft hadden we het erg lastig. De wedstrijd van vandaag was min of meer een kopie van die wedstrijd.

Amy mocht vandaag de ballen tegenhouden. Voor haar stonden de sterke verdedigers Julia, Wies en Indy. Het goed voetballende middenveld bestond uit Dewi, Feli en Lisa. Voorin begon de weer herstelde Jet. Caitlin en Mare (nog licht geblesseerd) begonnen als wissel. Helaas had Lisanne te veel last van haar knie en kon ze niet meespelen. Ze was er wel om haar team aan te moedigen natuurlijk. Krabbendijke heeft een paar grote en stevige meiden. Dus we wisten dat het weer een pittig potje zou worden. Dat werd ons ook al snel duidelijk. De meiden van Krabbendijke speelden behoorlijk fysiek. Het leek wel of ze op duwen en trekken getraind hadden. Het ging regelmatig over het randje, maar de jonge scheidsrechter floot voor geen enkele overtreding in ons voordeel. Maar we lieten ons daardoor niet van ons stuk brengen!

In de eerste minuut belandde een afstandsschot van Krabbendijke op de paal. Een waarschuwingsschot. We waren nu echt wakker. We probeerden de tegenstander voetballend uit te spelen, maar de duels werden daarbij ook niet altijd geschuwd. Goed om te zien. We kregen wat meer grip op de wedstrijd en al snel volgden een paar kansen. We waren wat ongelukkig in de afwerking en de keepster hield een paar ballen tegen. Maar uiteindelijk kon Jet de 0-1 binnenschieten, na weer een prima aanval via Wies, Feli en Lisa. Deze goal was verdiend en smaakte naar meer. Het regende inmiddels behoorlijk en zo ging dat ook met de kansen. Het vizier was door het vocht wat beslagen en we konden de voorsprong maar niet uitbouwen. Gelukkig maakte Dewi voor rust de 0-2, na een prima voorzet van Jet.

Nat en rillend van de kou gingen we naar onze kleedkamer; een barak of bouwkeet. Na even wachten kregen we ook nog wat te drinken. Rustig een hapje eten en drinken, opwarmen en de tactiek voor de 2e helft bespreken. Deze voorbereiding bleek de juiste te zijn, want na rust gingen de dames als de brandweer. We hadden afgesproken dat we Krabbendijke achterin meteen gingen vastzetten. Ze niet laten overspelen en de uittrappen van de keeper snel onderscheppen. Dat was het credo. Zo gezegd, zo gedaan. Vanaf de eerste minuut hadden wij de overhand. Krabbendijke kon hun beroemde counters niet spelen, want wij zaten er bovenop. Als snel maakte Jet de 0-3. En nadat Caitlin de uittrap van de keeper had onderschept en de 0-4 binnenknalde, leek de wedstrijd wel gespeeld.

Krabbendijke ging aanvallender spelen en dus ook meer risico's nemen. Dat bleek niet verstandig. Zo konden wij zelf op de counter gaan spelen met snelle speelsters als Caitlin, Mare en Jet. De verdediging liet niets door en als we de bal veroverd hadden, werd de bal via het middenveld vaak naar Jet gespeeld. Twee keer in korte tijd speelde ze haar directe tegenstander uit en scoorde ze. Nu was de wedstrijd dan echt wel gespeeld en we namen even een rustmomentje. Even waren we niet scherp en de bal lag in het netje achter Amy; 1-6. Tja, het wordt misschien saai, maar dan weet je dat de meiden er weer een schepje bovenop doen. En jawel, de duimschroeven werden weer aangedraaid. Krabbendijke kwam er niet meer aan te pas. We tikten ze op het middenveld helemaal dol en de ene mooie aanval na de andere werd op de natte grasmat gelegd. De score liep uiteindelijk op naar 1-8 door weer twee doelpunten van Jet. Maar het had ook zomaar boven de tien kunnen eindigen.

Desalnietemin kunnen we weer erg tevreden zijn over het spel en de inzet van de meiden. Het was, ondanks de vele regen, met vlagen echt genieten aan de kant. Tot de laatste minuut bleven we ons befaamde tikkie takka voetbal spelen, tot onze tegenstander er moedeloos van werd. Ook de weergoden genoten van het spel, want vlak voor tijd ging de zon ineens schijnen. Een mooie afsluiting van een mooie wedstrijd. De dag werd nog mooier toen bleek dat concurrent Arendskerke gelijk had gespeeld. Zo staan we weer waar we horen; op nummer 1! Volgende week om 10.00u de volgende pot. Weer tegen Welberg, die beloofd hebben nu wel op volle oorlogssterkte af te reizen naar het Wesselopark. Welberg staat inmiddels ook derde, dus dat belooft weer een pittig potje te worden. Komt dat zien!