Prachtige overwinning MO11-1

Zeelandia Middelburg MO11-1

Kloetinge MO11-1

5 oktober 2019 8:30

In het donker vertrekken naar een uitwedstrijd blijft altijd iets bijzonders. Vandaag mochten we om 8.30u aftrappen tegen de medekoploper Zeelandia Middelburg MO11-1. Alweer een topwedstrijd en een mooi moment om te kijken waar we nu staan. Ik kan alvast verklappen dat het een prachtige wedstrijd zou worden.

Iedereen had er zin in, want ondanks het vroege tijdstip stonden de koppies strak en werd er goed en braaf geluisterd naar de coach. Het kan ook zijn dat er nog wat meiden met kleine oogjes waren en sommigen hadden moeite om het geeuwen te verbergen. Maar goed, eenmaal buiten werd iedereen snel wakker. Het was behoorlijk fris, maar gelukkig wel droog. De coach had een luxeprobleem. Geen enkele afmelding, dus 3 wissels. Vandaag begonnen Lisanne, Lisa en Indy op de spreekwoordelijke bank. Caitlin keepte vandaag. Amy was weer fit en ging rechts in de verdediging spelen. Julia was onze poortwachter en Wies hield linksachter de deur dicht. Het middenveld werd gevormd door meiden met een voornaam van 4 letters: Dewi, Mare en Feli. En Jet mocht lekker voorin "pielen".

Al snel na de aftrap werd duidelijk dat Zeelandia Middelburg (vanaf nu ZM genoemd) geen duels schuwde. De beuk werd er meteen ingegooid met het betere duw- en trekwerk. Ook een onhandige trap tegen de schenen werd daarbij niet geschuwd. Maar, onze meiden lieten zich echt niet (letterlijk) uit het veld slaan. Nee, de duels werden vol overtuiging aangegaan en we wonnen ze nog vaak ook. Prachtig om te zien. Het harde werk werd al snel beloond door de 0-1 van Jet. Zij maakte ook de 0-2 na een mooie actie. Daarna scoorden we eigenlijk nog 2 keer, maar de scheids liet gewoon doorspelen. ZM kreeg ook wat kansen en door een paar katachtige reddingen van Caitlin bleeft het 0-2. De inmiddels ingevallen Lisa maakte de 0-3 na een prachtige combinatie met Dewi en Jet. Terwijl we nog feest aan het vieren waren, lag de 1-3 in het netje. Oeps! Maar zoals zovaak deden de meiden er nog een schepje bovenop. En door goals van Lisanne en Jet (een mooie "Jettrick") gingen we rusten met een 1-5 voorsprong.

Ook bij ZM werd een gek smakend geel goedje uit een jerrycan als drinken voorgeschoteld. Gelukkig dronk de tegenstander hetzelfde. Nog ff de puntjes op de i gezet en daarna weer lekker naar het veld. Niet verslappen, want ZM heeft een paar erg goede spelers die de wedstrijd kunnen kantelen. U snapt het al; dat ging natuurlijk niet gebeuren. Vanaf de aftrap vlogen de meiden er weer bovenop. Weer werden de duels vaak gewonnen en daarbij werd het befaamde tikkie takka voetbal uit de kast gehaald. ZM werd met vlagen weggespeeld. Als een warm mes door de boter kwam de ene na de andere kans voorbij. Mare rondde een prachtige aanval mooi af. En Jet was ook nog niet klaar met scoren. Uit een vlijmscherpe counter maakte ZM plotseling de 2-7. Daarna ging het slot op de deur en kreeg ZM geen kans meer. Ondanks de lichte vermoeidheid en wat positiewisselingen op het veld, bleven we erg goed naar elkaar overspelen. Wat is dat toch mooi om te zien. Geen egootjes, maar altijd kijken of er een teamgenoot beter voorstaat. Zo konden Jet, Lisa, Lisanne en Mare de score uitbouwen naar 2-11. Wat een uitslag, wat een mooie wedstrijd om naar te kijken en wat verdiend ook.

Het wordt een beetje eentonig, maar ook vandaag was het genieten. Het publiek werd vermaakt met prachtig voetbal. Waar gaat dit stoppen? Als we dit niveau vasthouden en/of uitbouwen, kan het een heel mooi seizoen worden! Volgende week zaterdag is erg geen wedstrijd, maar 19 oktober wel. Dan spelen we in de volgende ronde van de beker, thuis tegen Welberg. Aanvang 10.00u. Entree gratis, dus komt allen!