Verdiende overwinning MO11-1

Kloetinge MO11-1

28 september 2019 10:00

E. (Emiel) Duit

De competitie is nog maar net gestart, maar vandaag spelen we al een zeer belangrijke wedstrijd tegen een voor ons onbekende tegenstander. Walcheren MO11-1. Gezien de resultaten van Walcheren in de beker en de eerste competitiewedstrijd wisten we dat dit een geduchte tegenstander was. Walcheren was, net als wij, nog ongeslagen en had ook grote overwinningen behaald. Tijd om de spreekwoordelijke mouwen op te stropen dus.

Vandaag waren de sterke zussen Jet en Wies er niet bij. Een aderlating, maar we hebben zo'n goede ploeg dat we dit gemis wel moeten kunnen opvangen. En positief bekeken; je hoeft met 1 wissel niet steeds te schuiven in je elftal. Het weerbericht was net als de wedstrijd. Veel zonnige momenten afgewisseld met onstuimige elementen. Al snel na de aftrap werd duidelijk dat Walcheren de duels niet schuwde. We moesten dus echt wel aan de bak. We konden laten zien dat de rugbytraining van ruim een week geleden zijn vruchten had afgeworpen. En zo geschiede het ook.

De eerste minuten moesten we duidelijk wennen aan het hogere tempo en de fysieke kracht van de tegenstander. Dat is ook logisch en is helemaal niet erg. Walcheren speelde de lange bal en met hun bonkige spits en snelle rechtermiddenvelder waren hun counters erg gevaarlijk. Echter, onze ijzersterke verdediging van Julia, Feli en Indy en keeper Amy gaf geen krimp. Vakkundig werden alle aanvallen gepareerd. Geholpen door de keihard werkende middenvelders Caitlin, Mare, Lisanne en Lisa, namen we al snel het initiatief over. Mooi om te zien dat de ballen bij Lisa ingeleverd werden. Zij verdeelde het spel dan vaak via de zijkanten. En als dat niet lukte, kon ze de bal altijd wel kwijt bij onze spits Dewi, die precies weet hoe je moet vrijlopen. Zo volgde de ene na de andere aanval. Een doelpunt hing in de lucht.

En jawel, na weer een rush van Mare aan de linkerkant kwam zij alleen voor de keeper en faalde niet. De verdiende 0-1 werd langs de goede keeper van Walcheren geknald. Dit gaf een boost aan ons zelf vertrouwen en we speelden Walcheren echt van de mat. We wonnen bijna alle duels nu en we tikten de bal prachtig rond. Een genot om naar te kijken. Mare bouwde onze voorsprong nog uit naar 0-3 en maakte dus een zuivere hattrick. Hoewel we erg goed bezig waren, was iedereen blij met het rustsignaal. De meiden waren behoorlijk moe door het harde werk.

In de rust kregen we wel erg zoete siroop uit een jerrycan. Volgens sommige meiden kregen we vieze benzine! Wellicht om onze motor vast te laten lopen? Het was ook erg warm in de kleedkamer en dus gingen we na vijf minuten alweer terug naar het veld. Gauw weer verder met deze intense wedstrijd. Dat het intens werd, bleek namelijk al snel. Walcheren had bedacht nog fysieker te gaan spelen. Ze maakten veel overtredingen, maar de scheids liet telkens doorspelen. Toen Lisa de 0-4 maakte, leek de wedstrijd al wel gespeeld, maar Walcheren deed er nog een schepje bovenop en regelmatig lagen er speelsters van Kloetinge op de grond. Geen middel werd onbenut gelaten. Harde tackels, duwen met 2 handen, op tenen gaan staan en zelfs het knijpen in wangen kwam voorbij. We werden duidelijk geintimideerd en we waren wat ontdaan hierdoor. Walcheren kwam in no time terug tot 2-4.

De vermoeidheid speelde ook duidelijk een rol en dus moesten we slimmer gaan spelen. Met wat omzettingen op het veld kwamen al gauw onze befaamde counters weer tevoorschijn. We kregen weer kansen en al snel beloonde Dewi haar spel met de 2-5. Hierna kregen we nog een heleboel kansen, maar mede door de zeer harde wind, konden we de voorspong nog niet uitbouwen. En zoals wel vaker in het voetbal gebeurt, scoort de tegenstander. Door de 3-5 leek het toch weer spannend te worden. Maar gelukkig werd die spanning al snel de kop ingedrukt door Lisa. Zij bekroonde haar prima wedstrijd met nog een doelpunt. Het verzet van Walcheren was nu echt gebroken. Dat weerhield ze er overigens niet van om overtredingen te blijven maken, maar onze meiden weken niet voor dit spel. De scheids floot, vlak voor een enorme regenbui, af met een 3-6 eindstand.

Wat was dit een hardbevochten, maar verdiende overwinning. En wat hebben de meiden keihard gewerkt en voor elkaar geknokt. Bovendien bleven wij goed overspelen en kansen creeren. Echt knap gedaan en dit voorspelt een mooi seizoen te worden. Maar we kunnen niet achterover leunen. De komende week weer goed en hard trainen en zaterdag vlammen tegen Zeelandia Middelburg MO11-1. Weer een topwedstrijd want zij zijn ook nog ongeslagen!