Ook MOC'17 geen partij voor MO11-1

MOC'17 MO11-1

30 november 2019 8:30

Marijn van der Borst

Vandaag mochten we, terecht, onze wedstrijd op het hoofdveld spelen. Op deze koude novembermorgen lag het veld er wit bij. Het had gevroren afgelopen nacht en dat was nog goed te zien aan het grasveld. De tegenstander, uit Bergen op Zoom, had in alle vroegte hun auto's ijsvrij moeten maken. Maar ze hadden er wel zin in. Onze meiden ook,  dus het kon een leuk potje gaan worden. En dat werd het ook!

Amy stond op de goal. De achterhoede bestond vanmorgen uit Julia, Indy en Lisanne. Caitlin, Lisa en Mare waren de middenvelders en Dewi was onze spits. Dat betekende dat Jet, Wies en Feli op de spreekwoordelijke bank begonnen. Al meteen na de aftrap nam Kloetinge het initiatief. Al snel kwamen we via goed combinatiespel voor de goal van de tegenstander. De keeper werkte nog een paar ballen weg met haar voeten, maar na een paar kansen schoot Dewi de bal er keurig in. Ze stond alleen voor de keeper na een mooie steekpass van Lisa. En Dewi faalde niet dus. We waren erg blij met het doelpunt en vergaten daardoor goed te verdedigen. Ineens lag de 1-1 achter Amy in het netje.

Onverstoorbaar bleven wij aanvallen en al snel werd het 2-1 door Lisa. Maar ook nu was dit voor ons geen teken om scherp te verdedigen. De kleine maar behendige spits van MOC sneed weer door onze verdediging heen en het stond weer gelijk. Dat was wel ff schrikken. Gelukkig waren we nu echt wakker en werd de druk nog verder opgevoerd. De ene na de andere vloeiend lopende aanval werd op de mat gelegd. Het was weer genieten voor het publiek. De doelpunten konden niet uitblijven. En na wat slappe schotjes van onze kant schoot Caitlin uiteindelijk met scherp en we stonden weer op voorsprong. Binnen no time schoot Caitlin haar tweede treffer erin, na goed voorbereidend werk van Feli. Jet kreeg het ook nog op haar heupen en maakte ook twee mooie goals. Ruststand 6-2.

Zoals zo vaak hoefde de trainer in de rust niet veel te zeggen. De meiden wilden na een hapje en een drankje, het lijkt soms wel een restaurant bij de MO11-1, weer graag snel het veld op. Een gretig elftal dus. MOC had besloten hun beste speler (de behendige spits) op het doel te zetten de tweede helft en ze bleek een prima keeper. Kans na kans, schot na schot , de bal wilde er niet in. Vooral door prima keeperswerk van de nieuwe doelvrouw. MOC kwam echter niet meer van de eigen helft af en uiteindelijk schoot Caitlin haar derde van de dag binnen. Jet deed ook een duit in het zakje en het was 8-2. Nadat Caitlin nog twee keer achter elkaar scoorde, was de scherpte er bij ons wel af. We gingen ineens veel minder goed spelen. Slecht overspelen en als dat wel gedaan werd, werd de bal met enige regelmaat in de voeten van een MOC-speelster geschoten. Ook de duels werden niet meer gewonnen en soms werd het duel zelfs gemeden. En dan kan je wachten op een tegentreffer. In dit geval zelfs twee, want MOC scoorde ineens twee keer achter elkaar!

We moesten wat omzettingen doen, want sommige meiden waren erg moe. We hadden ook in een hoog tempo gevoetbald, dus dat was niet zo gek. Maar met een paar weer frisse krachten voor de laatste 7 minuten, trokken de meiden het spel weer naar zich toe. Duels werden gewonnen en we creeerden weer wat kansen. Jet, die er al drie in had liggen, vond het een goed idee om nog een hattrick te maken. En zo geschiedde. Uiteindelijk een grote overwinning. Op het scorebord stond 13-4. Een duidelijke uitslag.

Ook vandaag is er bij vlagen echt heel goed gespeeld. Op een kleine tien minuten in de tweede helft na, waren wij heer en meesteres. Een terechte overwinning dus en belangrijk voor behoud van de tweede plaats. Met nog twee wedstrijden te gaan voor de winterstop, zit het kampioenschap er niet meer in. We staan nu tweede en het zou erg mooi zijn als we dat kunnen vasthouden. Te beginnen met winst in de uitwedstrijd tegen Luctor Heinkenszand en die week erna sluiten we thuis af tegen Kapelle.