MO11-1 bekert gemakkelijk door

SC Welberg MO11-1

19 oktober 2019 10:00

Marijn van de Borst

Vandaag de volgende ronde van ons bekeravontuur. Na de poulewinst is het vanaf nu een knock-out systeem. Spannend dus, want je krijgt geen tweede kans. Welberg was vanmorgen de tegenstander. En gezien hun uitslagen dit seizoen, zou dit wel eens een lastige pot kunnen worden. Niets is echter minder waar. Vanaf de eerste seconde waren wij heer en meesteres op het veld. Het zou een eenzijdige wedstrijd worden.

We misten de zusjes Jet en Wies, die genoten van een sportieve en zonnige vakantie in Turkije. Renske was bereid om ons vandaag te helpen en dat deed ze overigens prima. Dewi en Feli begonnen vandaag als wissel. Amy was aan de beurt om te keepen. De achterste, dichtgemetselde linie bestond uit Indy, Julia en Renske. Op het snelle middenveld stonden Lisanne, Caitlin en Lisa. Mare mocht de eerste minuten starten als bewegelijke spits.

Vanaf het eerste fluitsignaal, van de uitstekende scheidsrechter, vlogen de meiden op de bal en al na een minuut kregen wij de eerste kans. Welberg werd meteen vastgezet op eigen helft. Het Beleg van Welberg was begonnen. De keepster hield wel een hoop ballen tegen en ons vizier stond ook niet vreselijk scherp. Toch kon Caitlin uiteindelijk de score openen en maakte Lisa er 2-0 van. Renske schoot daarna twee keer van afstand loeihard in de hoek. Zo gingen we rusten met een verdiende stand van 4-0.

Na rust gingen we vrolijk verder. Al snel liep de score door doelpunten van Mare en Renske (hattrick!) op naar 6-0. Daarna kreeg Dewi het op haar heupen en maakte de 7-0 en 8-0. Nadat Lisanne de 9-0 had binnen geknald, maakte Dewi ook haar hattrick compleet met de 10-0. De wedstrijd was natuurlijk al lang gespeeld, maar toch bleven we prima overspelen. Zo mooi om te zien dat we blijven kijken of iemand anders vrij staat en er beter voor staat om te kunnen scoren. Tuurlijk mag je een keer een mooie actie maken en op goal schieten (graag zelfs), maar niemand doet dat drie keer achter elkaar. Heel goed en prachtig om te zien.

Inmiddels had Welberg besloten om 7 dames (inclusief de keepster) voor de goal te zetten en de lange bal op de eenzame spits te spelen. Zo was het erg moeilijk om er doorheen te voetballen en moesten we dus blijven letten op de counter. We hielden twee dames achterin en de rest bleef ons tikkie takka voetbal spelen. Dat lukte perfect. De doelkansen bleven zich gewoon opstapelen. Nu bedacht Mare om ook maar een hattrick te maken, maar dan wel een zuivere. Drie keer achter elkaar in dezelfde helft zonder dat iemand anders scoort. En Dewi sloot het doelpuntenfestijn af met een mooie bal in de bovenhoek. Eindstand 14-0!

Een erg goede wedstrijd weer en een prima uitslag. Welberg gaf aan dat hun beste twee speelsters er niet bij waren. Dat kan natuurlijk, maar wij misten ook twee goede speelsters. Ons team is echter zo goed, dat het verlies van die twee meiden goed opgevangen kan worden. Over een paar weken zien we Welberg weer, maar dan voor de competitie. Kunnen ze revanche nemen...
Volgende week is het ook weer competitie. Thuis om 8.30u tegen Terneuzen. Altijd een lastige ploeg. Vaak fysiek sterk met goede voetbalsters. We gaan het zien! Tot dan.