MO11-1 dendert na rust over Terneuzen heen

Kloetinge MO11-1

15 februari 2020 9:00

B. (Bianca) de Meyer

Vandaag onze tweede wedstrijd van de competitie in deze eerste klas. En weer een lastige tegenstander. Van Terneuzen weten we dat ze altijd fysiek sterke teams hebben. Voor de winterstop konden we met pijn en moeite een 2-2 gelijkspel uit het vuur slepen. De meeste meiden waren die wedstrijd niet vergeten en vandaag was het tijd om revanche te nemen. Zo was de stemming in de kleedkamer in ieder geval. En die revanche kwam er uiteindelijk ook. En hoe!

We mochten op het hoofdveld aantreden. Prima voor ons tikkie takka spel natuurlijk. De beginopstelling: Caitlin op het doel, achterin de groen/witte muur van Wies, Julia en Indy. Amy en Feli op de flanken, Lisa als spelverdeler en Jet als speerpunt in de aanval. Dewi en Lisanne stonden wissel. Helaas was Mare ziek achtergebleven in Goes.

Al vanaf de aftrap was duidelijk dat Terneuzen ons met fysiek spel te lijf wilde gaan. Ze gingen veel duels aan en lieten ons nauwelijks aan de bal. We werden achterin al snel vastgezet. Terneuzen zat er bovenop. Het eerste kwartier moesten we daar echt aan wennen. Er was nauwelijks tijd om ballen aan te nemen en rustig je volgende stap te overdenken. We leden dan ook regelmatig snel balverlies. De handelingssnelheid moest omhoog. Daarbij moesten we elkaar snel en zuiver aanspelen en goed vrijlopen. Hoewel er hard gewerkt werd door de meiden, lukte dit alles nog niet zo goed.

Maar na een kwartier kwam er een lichte kanteling in het spel. De eerste storm (Dennis?) was in Terneuzen al ietwat uitgeraasd. We kwamen steeds iets beter in het spel en zowaar kregen we eindelijk wat kansen. Vooral omdat wij hard bleven werken en goed de combinaties bleven zoeken. Helaas zat het niet mee in de afwerking, waarbij de tegenwind ook geen hulp was. Maar het gaf de burger wel moed dat die kansen toch echt wel kwamen. Het bleef tot de rust 0-0. In de rust is het altijd genieten. Het lijkt regelmatig wel een picknick. Er worden diverse sapjes en andere drankjes uit de tassen gehaald en allerlei koekjes passeren de revue. Sommige meiden probeerden het chemisch goedje te drinken dat we voor in de rust hadden gekregen, maar je kon proeven dat we in het gebied van de DOW aanwezig waren. De trainers hadden we het idee dat we hier nog wel konden winnen. We zagen dat we steeds beter in het spel kwamen. En dat spel, ons eigen spel, moesten we dan ook echt blijven spelen. Daarbij moesten we met de wind in de rug de tegenstander meteen vastzetten. En daar was iedereen het eigenlijk wel mee eens.

Zo gezegd, zo gedaan. We gingen er vol goede moed weer tegenaan. En dat resulteerde al heel snel in een prachtige aanval. Na het veroveren van de bal achterin, werd er via prachtige combinaties een niet te missen kans voor Jet uit de hoed getoverd. En Jet miste dan natuurlijk ook niet. Lekker, die 0-1 meteen na rust. De brilstand was van het niet helemaal goed werkende scorebord en eigenlijk was de ban ook meteen gebroken. Voordat Terneuzen het doorhad, knalde Jet de 0-2 binnen. Ook nu weer via prima spel over de flanken. De swung zat er goed in en we bleven vol gas geven. Dewi krulde een haast onmogelijke bal van afstand in het hoekje (een bewussie...) en de wedstrijd leek bij deze 0-3 wel gespeeld.

Terneuzen was lamgeslagen en wist niet meer hoe het nu verder moest. Wij bleven kans na kans creeren. Daarbij werd Terneuzen op eigen helft vastgezet. Lisa bekroonde een prima partij met een mooie goal, nadat ze de uittrap van de keepster slim had onderschept. Helaas ging Terneuzen nog iets fysieker en feller spelen. De, overigens prima fluitende, scheids moest regelmatig een vrije trap aan ons toekennen. Er zijn hier en daar nu wel wat pijntjes en schaafwonden bij onze meiden. Lisa moest na een flinke schop zelfs geblesseerd afhaken.

Maar de meiden lieten zich, letterlijk, niet uit het veld slaan. Caitlin hield haar hoofd koel en was niet van plan een bal achter haar uit het net te vissen. Achterin werden de mouwen door Julia, Wies en Indy nog eens verder opgestroopt, het middenveld met Lisanne, Amy en Feli bleef het veld goed breed houden en werkte keihard mee in de aanval en verdediging. Jet en Dewi zorgden voor veel gevaar voorin en dat alles resulteerde in een aantal oogstrelende aanvallen. Dewi maakte met twee prachtig uitgespeelde goals haar hattrick compleet. Lisanne mocht het slotakkoord geven na geweldig voorbereidend werk van Jet. En zo eindigde deze enerverende pot voetbal in een 0-7 eindstand.

We kunnen rustig zeggen dat we na rust over Terneuzen heen gedenderd zijn. Wat was het weer genieten. Jaja, het wordt eentonig, maar ook vandaag hebben de meiden zich van hun beste kant laten zien. Er wordt keihard gewerkt en de gunfactor is zo hoog. Iedereen gunt elkaar het beste en iedereen wil ook voor de anderen werken. De meeste goals kwamen dan ook voort uit een prachtig samenspel. Zo mooi om te zien dat het teambelang voorop gesteld wordt. Een diepe buiging hiervoor. Als deze progressie doorgezet kan worden, wordt het een prachtig seizoen. Het woord BBQ is al verschillende keren gevallen....

De komende week weer lekker trainen en het samenspel nog beter maken dan het nu al is. Vanwege de vakantie hebben we twee weken geen wedstrijd, maar daarna barst het voetbalgeweld weer los. De trainers kunnen haast niet wachten!