Degelijke overwinning JO15-1 in Bergen op Zoom.

MOC'17 JO15-1

Assist: Jens Kole
Amy de Graaf (kopbal)

Groep 1 14

5 september 2020 10:30

K.A.N. (Kevin) van Huut

Na de oefenwedstrijd in Kloetinge van twee weken geleden speelde JO15-1 vandaag opnieuw tegen MOC'17. De omstandigheden en de inzet waren vandaag wel behoorlijk anders dan bij de wedstrijd die in Kloetinge met 4-1 gewonnen werd. Waar het twee weken dus een oefenwedstrijd betrof, ging het vandaag wel om de knikkers. Na het teleurstellende gelijkspel tegen Zeelandia Middelburg van vorige week moest er vandaag gewonnen worden om het bereiken van de volgende ronde in de beker in eigen hand te houden. Wat ook verschilde met de vorige wedstrijd was de samenstelling van het team: vandaag moest Marcel Finn Z. en Thom missen vanwege een blessure en ziekte, vorige keer waren Jens en Jorik er niet bij.

Het wedstrijdbeeld leek in de eerste helft wel op die van vorige keer. Opnieuw was Kloetinge duidelijk de bovenliggende partij. Met name in het eerste kwartier werden er een groot aantal stevige kansen gecreeerd. Helaas werd hier niets mee gedaan en hielden we de tegenstander in de wedstrijd. Net op het moment dat MOC'17 iets sterker leek te worden, scoorden we wel. Robin schoot knap raak en zorgde voor de voorsprong. Nog geen vijf minuten later was het Amy, die vandaag zeer sterk speelde, die knap binnen kopte. Met een 0-2 voorsprong kon de kleedkamer worden opgezocht.

In de tweede helft gebeurde er een stuk minder. Kloetinge hield controle over de wedstrijd en speelde het duel uit. Door deze overwinning blijft JO15-1 in de race voor het bereiken van de volgende ronde van de beker. Hopelijk herstellen de geblesseerden snel en houden we virussen verder buiten het team, zodat we volgende week een goed resultaat kunnen halen in Axel. Daarna starten we al met de competitie met een pittige uitwedstrijd in Tilburg tegen 't Zand.