MO13-3 wint overtuigend van Krabbendijke MO13-1

Kloetinge MO13-3

5 september 2020 10:15

J. A. (Jurian) Luteijn

Vorige week een zwaarbevochten overwinning (4-3) tegen onze jaarlijkse rivalen Arendskerke. Vandaag stond ook een andere oude bekende ploeg als tegenstander op het veld; Krabbendijke. Elk seizoen komen we ze tegen. Fysiek altijd erg sterk en dat is nou net niet onze kracht. We moesten de mouwen dus opstropen voor deze bekerwedstrijd. Gelukkig was het prachtig weer in Krabbendijke. Lekker voetbalweer, ook voor de toeschouwers.

De hele week hadden we hard getraind. Pittige partijvormen om ons geliefde tikkie takka voetbal te kunnen spelen op zaterdag. En dat ging eigenlijk best heel goed. Nu kijken of we het vandaag ook echt tijdens een wedstrijd om het eggie kunnen laten zien. Diverse pijntjes en lichte blessures bij een aantal meiden. Dewi was ziek, dus die was er helaas helemaal niet. We begonnen met Amy op de goal. Achterin houden Indy, Feli en Wies de boel op slot. Lisa is onze spelverdeler en Mare begon als spits. Op flanken speelden Caitlin en Lisanne. Jet en Julia stonden wissel.

Het eerste kwartier hadden we het heel lastig tegen de grote en sterke meiden van Krabbendijke. Niet dat de tegenstander veel kansen kreeg, maar we moesten echt flink aan de bak om in ons spel te komen. Langzaam maar zeker kreeg ons voetbal de overhand en zagen we het combinatievoetbal dat we graag willen zien. Nadat Lisa de 0-1 had binnengetikt, was de ban gebroken. Eigenlijk daarmee ook de spirit en kansen van Krabbendijke.

Een doelpunt geeft zelfvertrouwen en bij ons was dit ook meteen te zien. We gingen van achteruit opbouwen en de ene vlotte combinatie na de andere werd op de mat gelegd. We speelden Krabbendijke met vlagen volledig dol. Geen duels aangaan, maar het balletje zo snel mogelijk laten rollen. Nou, dat werd prima gedaan door ons. De kansen volgden elkaar in rap tempo op. Jet scoorde voor de rust nog twee keer en ook Mare mocht een treffer noteren. Door goed keeperswerk bleef het bij 'slechts' 0-4.

Tien puffende en hijgende meiden in de kleedkamer tijdens de rust. Iedereen had keihard gewerkt en wat is het dan mooi dat het ook beloond wordt. De trainers hadden dan ook weinig reden tot klagen. Het was gewoon genieten. Tuurlijk waren er nog verbeterpunten te noemen, maar dat ging vooral om de details. Het enige wat niet zo leuk was dat er wat meiden licht geblesseerd waren en dus regelmatig gewisseld moesten worden de tweede helft. Maar dat mocht de pret verder niet drukken.

Na rust schreven wij hetzelfde recept uit voor Krabbendijke en Amy had daardoor en betrekkelijk rustige morgen onder de lat. Jet maakte vlak na rust haar hattrick vol en toen was de wedstrijd definitief gespeeld. Krabbendijke probeerde het nog wel, maar over het algemeen speelde de wedstrijd zich vooral op de helft van Krabbendijke af. Ook nu was hun keeper de uitblinker. Zij voorkwam veel doelpunten. Uiteindelijk werd het 0-8 door nog twee treffers van Jet en het tweede doelpunt van Lisa.

Een prachtige pot voetbal. Het publiek was duidelijk de winnaar. Als we dit niveau kunnen volhouden, wordt het weer een topseizoen. Volgende week de laatste bekerwedstrijd in onze poule, thuis om 8.30u tegen Kapelle. Bij gelijkspel of winst zijn we door naar de volgende ronde!