Na een rommelig begin degelijke overwinning voor JO15-1

Divisie 6 D

10 oktober 2020 11:30

S. (Stefan) Kelder

Na de zevenklapper van vorige week in Hendrik Ido Ambacht, waarvan door de aangescherpte Corona-maatregelen slechts een enkeling ter plaatse getuige was geweest, was er vandaag voor de vaste supporters een kans om de wedstrijd rond het Wesselopark te bekijken. Zonder enig voorschrift te moeten overtreden kon er aan de buitenkant van het hek rond het 2e veld Corona-proof veilig gekeken worden naar de wedstrijd van Kloetinge JO15-1 tegen de JO15-1 van Dongen. De laatste twee wedstrijden verloor deze ploeg met 1-4 en de verwachting was dat ze daarom getergd aan de wedstrijd zouden beginnen.

Dat bleek in de beginfase van de wedstrijd. Dongen zette erg hoog druk met veel spelers, waardoor het voor Kloetinge lastig werd om op te bouwen. De tegenstander speelde hierbij veel hun fysiek sterke spits in, waarna middenvelders probeerden aan te sluiten. De verdediging stond goed en echt gevaarlijk werd het geen moment voor de goal van Finn, die een goede wedstrijd speelde. Nadat Dongen was uitgeraasd en duidelijk vermoeid raakte, kwam het moment dat Kloetinge toesloeg. Wesley ging uitstekend door, ondanks dat er verschillende overtredingen op hem gemaakt werden, en kreeg de bal bij Jens. Die aarzelde niet en scoorde netjes. De voorsprong was er.

De tweede helft werd spektaculair geopend. Bij de aftrap werd afgesproken dat er geprobeerd ging worden om de bal in één keer over de kleine keeper van Dongen te schieten. De trap van Thom leek kracht te missen, maar stuiterde wel vervelend voor de keeper. Het vochtige kunstgras hielp vervolgens een handje door extra snelheid aan de bal te geven, waardoor deze over de keeper in de goal belandde. Dat was een lekker begin van de tweede helft. Het verzet van Dongen leek nu helemaal gebroken en Kloetinge kon via Kaj en de ingevallen Pieter uitlopen naar 4-0. Uiteindelijk een degelijke overwinning zonder tegengoal. Volgende week bekeren we, normaal gesproken, in Etten-Leur tegen Unitas. In deze onzekere tijden blijkt één week vooruit kijken immers al lastig genoeg.