De MO15-1-trein dendert door.

Kloetinge MO15-1

SC Welberg MO15-1

3 oktober 2020 11:30

W.R. (Ron) Verburg

Op een vochtig en rustig Wesselopark mochten de meiden van MO15-1 vandaag aantreden tegen SC Welberg MO15-1. De tegenstander uit de buurt van Steenbergen was geen onbekende: een aantal weken geleden werd de bekerwedstrijd tegen dit team met 1-4 gewonnen. Afgelopen week werd in een rommelig duel afgerekend met VVR. Het was weliswaar een duidelijke overwinning, maar er was qua veldspel zeker ruimte voor verbetering.

Tijdens de trainingen van afgelopen week bleek dat het niveau nog steeds omhoog gaat. Er wordt hard getraind en via diverse positiespeloefeningen wordt de onderlinge afstemming tussen de meiden iedere week beter. Het was de vraag of dit vertaald kon worden naar de wedstrijd van vandaag. Helaas was het voor de vaste supporters vandaag (en komende weken) niet mogelijk om de wedstrijd te bezoeken. Door aangescherpte Corona-maatregelen is thuispubliek niet welkom bij de wedstrijden en moet de wedstrijd door velen via de app geveolgd worden.

Het bleef in de eerste helft lang stil in de groepsapp. Zou het vandaag dan toch een lastige wedstrijd gaan worden? Tot op heden werden de officiele wedstrijden allemaal met een groot verschil gewonnen en vielen de doelpunten als rijpe appelen. Halverwege de eerste helft was het dan toch raak: 1-0 door Maud. Op dat moment was Alicia al uitgevallen met een vervelende blessure, en was ze vervangen door Mare. Niet veel later viel ook Quinty uit. Na een stevig duel kon ze niet verder door knieproblemen (hopelijk valt het mee en is het niet dezelfde blessure als degene waar ze net van hersteld was). Aangezien we geen wisselmogelijkheden meer hadden, moest er verder gespeeld worden met 10 speelsters (pas na de rust kon er van een MO13-team een vervangster worden ingevlogen). Zelfs met een meid minder wist onze MO15-1 het net nog te vinden.

Lara, die de zieke Nova verving, hield netjes de 0 en speelde een uitstekende wedstrijd. Doordat er nog vijf goals door Kloetinge werden gemaakt, eindigde de wedstrijd in 7-0. Zo kunnen de meiden volgende week ongeslagen afreizen naar Papendrecht voor opnieuw een competitiewedstrijd. Over twee weken wordt er gespeeld in de volgende ronde van beker. Er is dus nog genoeg om hard voor te trainen en stappen te maken.