Zakelijke overwinning zonder sprankelend voetbal voor MO15-1.

VVR MO15-1

Kloetinge MO15-1

26 september 2020 11:00

Al weken wordt het spel van de meiden van VV Kloetinge MO15-1 bejubeld door voor- en tegenstanders. Met mooi combinatievoetbal en fraaie individuele acties werd veel indruk gemaakt tijdens de voorgaande wedstrijden. Afgelopen weekend werd wederom een goede uitslag neergezet, maar was het spel beduidend minder verzorgd dan we gewend zijn. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben gehad met de tegenstander, die compact stond en fysiek sterk was, maar ook tegen deze ploeg was verzorgder spel mogelijk geweest.

Het kan ook niet iedere week feest zijn en met een 0-5 overwinning werden goede zaken gedaan in de strijd om het kampioenschap. Toch zal Mario een aantal aandachtspunten hebben genoteerd om aan te gaan werken. Alle wedstrijden voor de competitie en de beker werden redelijk tot eenvoudig gewonnen. Wellicht dat onze meiden iets te gemakzuchtig worden en te makkelijk de wedstrijd in gaan. Zaterdag was er bovengemiddeld veel onnodig balverlies en werden regelmatig verkeerde keuzes gemaakt. Zo blijkt maar weer eens dat niets vanzelf gaat en je altijd de volle 100% moet geven.

Door de twee eerste alinea's lijkt het net alsof er niets goeds over de wedstrijd te vertellen valt. Dat is natuurlijk niet zo. Bij vlagen werd er wederom gewoon echt goed gevoetbald. De tegenstander werd gedurende een groot gedeelte van de wedstrijd bij de strot gegrepen en stebog onder druk gezet. Er werden mooie goals gemaakt en de meiden deden echt wel hun best om het maximale eruit te halen. Bovenal was het de wedstrijd van de terugkeer van Quinty en Nova. We zijn allemaal erg blij dat die meiden weer terug zijn. Nu hopen dat Nikki ook snel kan aansluiten.

Zaterdag spelen we weer. Ditmaal mogen we thuis tegen SC Welberg aantreden. We kijken er naar uit.