Er staat geen maat op MO15-1.

VV Papendrecht MO15-1

Kloetinge MO15-1

Assist: Alicia Keita
Amy Kalisvaart (intikker)
Amy Kalisvaart (intikker)

10 oktober 2020 10:30

A. (Aad) Koot

Dat Kloetinge MO15-1 kampioen gaat worden in de 1e klasse is duidelijk. Het verschil met de tegenstanders is erg groot. Na vier gespeelde wedstrijden, tegen alle tegenstanders in de competitie werd nu éénmaal gespeeld, kan de conclusie getrokken worden dat de meiden een maat te groot zijn. Ook vandaag in Papendrecht was het verschil met de tegenstander erg groot. Uiteindelijk stopte de teller bij negen goals, maar met een iets scherper vizier was een uitslag ver in de dubbele cijfers een mogelijkheid geweest.

Dat onscherpe vizier zou weleens het gevolg kunnen zijn van het gebrek aan weerstand. Op een gegeven moment sluipt er nonchalance in het team als het te makkelijk gaat. Voor de meiden zou het goed zijn om in een competitie te spelen waarin de weerstand groter is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan het vinden van de juiste competitie. De bekerwedstrijd van volgende week tegen Krabbendijke is mogelijk al een uitdagende wedstrijd. Krabbendijke heeft namelijk een fysiek sterk team met een aantal sterk speelsters.

Dan terug naar vandaag: Kloetinge zette Papendrecht direct zwaar onder druk. Twee slordige ballen zorgden ervoor dat Papendrecht de bal over de middellijn kreeg, en zelfs het doel van Nova onder vuur konden nemen. Verder is de tegenstander niet op de Kloetinge-helft geweest. Het veld werd, zeker in de eerste helft, goed breed gehouden, waardoor er enorm veel ruimte was voor de centrale middenvelders. Lara begon erg sterk op linksvoor en zorgde bij de eerste twee goals voor de assist. Amy kreeg veel schietkansen deze wedstrijd en scoorde er uiteindelijk vijf (twee keer na goed doorlopen op de keeper van Papendrecht). Ook Michelle scoorde er weer lustig op los. Voor sommige mensen wordt het hierdoor erg warm onder de voeten.

Volgende week spelen we voor de beker in en tegen Krabbendijke. Dan mogen de meiden wederom laten zien dat ze erg goed kunnen voetballen.