JO14-1 geeft voorsprong weg in de slotseconden

Divisie 3 E

12 september 2020 11:00

H. (Henk) Slagter

Na het verloren thuisduel vorige week tegen De Betrokken Spartaan (1-2), speelde JO14-1 afgelopen zaterdag met 3-3 gelijk door een late tegengoal bij Die Haghe in divisie 3 E.

Evenals in de voorgaande wedstrijd, waren er weer een hoop geblesseerden. Bij afwezigheid van Melvin, Siem, Sven He en Sven Ho, stond Milan (JO13-1) de eerste helft in de basis. In de tweede helft werd hij vervangen door Damian (JO13-1). Rava is hersteld van zijn blessure en mocht de laatste 20 minuten invallen.

Het begin van de wedstrijd was voor Kloetinge, maar het was de thuisploeg die na 8 minuten spelen op voorsprong kwam uit een vrije trap rond het strafschopgebied. JO14-1 ging gelijk weer in de aanval en had voor rust zeker al twee goede kansen op de gelijkmaker.

Ook aan het begin van de tweede helft had Kloetinge het betere spel. Al na 2 minuten maakte JO14-1 de gelijkmaker. Mario maakte een prima actie aan de rechterkant en gaf de bal voor. Yaniek schoot de bal beheerst binnen. Zo’n 10 minuten later kwam Kloetinge voor het eest op voorsprong. Finn onderschepte de bal rond de middenlijn, ging alleen op de goal af en maakte de 1-2. Maar nog geen 3 minuten later bracht de thuisploeg de spanning al weer terug: 2-2.

Met nog 10 minuten te spelen, kreeg Kloetinge een vrije trap op de rand van het strafschopgebied. Dit keer ging Yaniek achter de bal staan. Hij schoot de bal strak in de rechterbovenhoek en liet de keeper kansloos: 2-3.

Pas in de slotseconden werd het toch weer gelijk. De thuisploeg scoorde uit een hoekschop, waarna de scheidsrechter direct floot voor het einde: 3-3.

Door het gelijkspel heeft JO14-1 nu 1 punt uit 2 gespeelde wedstrijden. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen MOC’17 op het programma.