Kloetinge JO19-1 pakt drie punten in de uitwedstrijd tegen MOC’17 JO19-1

3 oktober 2020 17:00

D. (Dylan) van Wingerden

Kloetinge JO19-1 pakt drie punten in de uitwedstrijd tegen MOC’17 JO19-1

In eerste weekend waarin de teams zonder publiek moesten spelen, reisde Kloetinge af naar Bergen op Zoom. Daar werd om 17 uur afgetrapt tegen MOC'17 JO19-1. Op de één of andere manier is MOC voor Kloetinge altijd een lastige tegenstander om tegen te spelen.

De wedstrijd begon goed voor Kloetinge. In de 8e minuut kwam Thijn v H. goed op en werd in het strafschopgebied van MOC onderuit gehaald. Ondanks protesten van de thuisploeg, wees de scheidsrechter resoluut naar de penaltystip. Sander ging achter de bal staan en passeerde de keeper in de rechterhoek. Een snelle voorsprong voor de ploeg van Diederick en John.

Lang kon Kloetinge niet genieten van de voorsprong. Vijf minuten later stond het alweer gelijk. Een hoge bal werd niet goed verwerkt. Thijs (onze keeper) kreeg de bal niet onder controle en in een uiterste poging van Thijn v. H. om de bal uit het doel te halen, gleed Thijn v. H. de bal over de eigen doellijn.

Kloetinge liet zich niet van de wijs brengen en creëerde een aantal mogelijkheden, maar daaruit werd niet gescoord. Tot de 27e minuut. Sander kreeg de bal aan de linkerkant van het strafschopgebied. Door de verdediger werd hands gemaakt en zo kreeg Kloetinge de 2e strafschop van de middag. Ook deze keer nam Sander de penalty en net als bij de eerste strafschop liet hij de keeper kansloos. Dat betekende weer een voorsprong voor Kloetinge.

MOC drong aan en probeerde de gelijkmaker te scoren. Dat lukte ook bijna vlak voor rust, maar de bal ging net over het doel van Kloetinge. Met de 1-2 stand gingen de spelers rusten.

In de 7e minuut na rust zorgde Jillis voor de 1-3 op aangeven van Sander. Een belangrijke goal want MOC verloor het geloof in een goede afloop van de wedstrijd. Vijf minuten na de goal van Jillis een overtreding gevolgd door een opstootje vlak voor de dug-out van Kloetinge. De scheidsrechter had gezien wat er gebeurd was en gaf de speler van MOC een rode kaart en Joël een gele kaart voor zijn reactie.

Tegen tien man van MOC bleef Kloetinge rustig en gecontroleerd spelen. Niet alles lukte maar het was Dano die in de 66e minuut de wedstrijd definitief op slot gooide zoals dat zo mooi heet. Na een mooie aanval over rechts, had Sander oog voor de vrijstaande Dano die de 1-4 scoorde.

In de resterende tijd waren en nog overtredingen en mogelijkheden voor beide ploegen, maar gescoord werd er niet meer en zo nam Kloetinge zeer verdiend de 3 punten mee naar het Wesselopark.

Volgende week zaterdag speelt Kloetinge JO19-1 thuis tegen Den Hoorn JO19-1. Om 15.30 uur zal ere dan afgetrapt worden.