MO13-3 wint verdiend van Krabbendijke MO13-1

Kloetinge MO13-3

3 oktober 2020 10:45

P. (Pascal) Hage

De herfst is echt begonnen. Wind en regen voeren de boventoon vanmorgen. Ook in Krabbendijke was het triestig gesteld met de omstandigheden, maar dat was bij de meiden zeker niet het geval. De regen lijkt hun enthousiasme niet te beïnvloeden. Het voetbalplezier straalt van ze af. En dat was op het nieuwe kunstgrasveld ook goed te zien!

Krabbendijke was weer eens de tegenstander. We komen ze al jaren tegen. Zo ook een paar weken geleden voor de beker. Hoewel we toen met 8-0 wonnen, is Krabbendijke echt wel een goede ploeg. Een paar goede voetbalsters, een goede keepster en allemaal fysiek sterk. We begonnen met Caitlin op doel. Achterin stonden Feli (in het Kloetinge shirt van haar broertje), Julia en Wies. Op het middenveld liepen Lisanne, Lisa en Dewi. En Jet was de spits. Mare, Indy en Amy waren de wissels.

de eerste minuten waren duidelijk voor ons. De druk werd vanaf de aftrap opgevoerd en na een goeie aanval schoot Jet de 0-1 binnen. En voor de tegenstander het wist, had Jet de 0-2 achter de keeper geknald. Een lekker begin. Krabbendijke bleef het wel proberen, maar kwam niet door onze zeer sterke verdediging heen. Het hard werkende middenveld verdedigde ook goed mee en daardoor bleef het bij een paar schoten op onze keeper, maar ook Caitlin gaf geen krimp.

Door wat verse krachten in te brengen, werd de druk op Krabbendijke weer opgevoerd. We kregen veel kansen en uiteindelijk maakte Mare de 0-3. Lisa deed ook een duit in het zakje en de 0-4 lag al snel in het netje. Mare bekroonde haar werklust met de 0-5, na weer een mooi opgezette aanval. De wedstrijd leek nu wel gespeeld. Dat was de stemming wel tijdens de rust. Maar daar zit een gevaar in. We moesten niet verslappen.

Krabbendijke speelde na rust dan ook veel beter. Ze hadden wat omzettingen gedaan en dat leek te werken. Jet en Lisa kregen mandekking om ze niet in hun spel te laten komen. En ze speelden met 3 aanvalsters om zo meer druk te zetten. Dat lukte ze best aardig, maar onze meiden gingen ook gewoon beter spelen. We hadden flink getraind op combinaties en steekpasses. Nou, dat kwam er de tweede helft helemaal uit. Lisa begon met een paar oogstrelende ballen en al snel volgde de rest van het team. Het was werkelijk smullen geblazen.

Het enige minpuntje was dat we veel kansen misten, maar daar gaan we weer op trainen. Jet had het lastig met de fysiek sterke verdedigers, maar ze wist zich toch regelmatig slim vrij te spelen. Ze maakte dan ook eindelijk de 0-6. Krabbendijke redde de eer door ook een keer te scoren, maar het laatste woord was aan ons. Lisanne maakte de 1-7 na weer een fraaie aanval. Dit was ook de eindstand.

Het zijn nu natuurlijk weer gekke tijden met al die maatregelen. Maar wel fijn dat de meiden kunnen blijven voetballen. Ze hebben er zo veel plezier in, werken hard, zeuren nooit en gaan bovendien steeds beter voetballen. Dat is de pure winst van vandaag.  Volgende week spelen we thuis tegen de voor ons onbekende tegenstander DBGC. Wat gaat ons dat weer brengen?