MO13-3 verliest tegen sterke Schouwse Dames (De Westhoek)

FC de Westhoek'20 MO13-1

Kloetinge MO13-3

19 september 2020 11:00

Op deze mooie nazomerse zaterdagmorgen speelden we onze eerste competitiewedstrijd van het seizoen. De bekerwedstrijden waren prima verlopen en we hoopten op een goed vervolg. Op het veld van Scharendijke speelden we tegen de MO13-1 van FC de Westhoek. Vooronderzoek had uitgewezen dat dit een hele goede ploeg was, met veel goede voetbalsters en ook fysiek sterke speelsters. En dat bleek ook helemaal te kloppen. Al bij de warming up zagen we een potige ploeg staan. We konden onze borst natmaken.

Vandaag helaas weer twee zieke speelsters. Feli en Mare bleven in Goes achter. Aimy de Haze van de onder 11-1 wilde na haar eigen wedstrijd graag met ons meedoen. Dat was natuurlijk super. En ze deed het prima. Alsof ze altijd al in onze ploeg meespeelde. Aimy, nogmaals heel erg bedankt! De andere Amy van ons team was de keeper vandaag. Achterin stonden Indy, Julia en Lisanne. Op het middenveld Aimy, Lisa en Dewi. Voorin natuurlijk Jet. Caitlin en Wies begonnen als wissel.

Al vanaf de aftrap was duidelijk dat dit een hele lastige wedstrijd zou worden voor ons. De Westhoek zette meteen druk. Ze hadden voorin 3 hele goede speelsters staan, waarvan de grootste wel heel erg goed was. Die zou in onze MO15-1 niet misstaan. Al heel snel stonden we 1-0 achter. En kort daarna lag de 2-0 al in het netje. Oei, dit ging wel erg snel. Na goed doorzetten van Aimy en Jet konden we toch de aansluitingstreffer maken. Maar onze tegenstanders waren daar niet echt van onder de indruk. Met goede combinaties en fysiek spel werden wij een aantal minuten weggeblazen. Voor we het wisten stonden we 5-1 achter. Daarna leken we wel iets beter in ons spel te komen en kregen we wat kansjes. Helaas was de keeper van de Westhoek ook goed en die hield een paar schoten goed tegen. Nog voor rust prikte de tegenstander er 2 in en dus was de ruststand 7-1.

Dat was ff schrikken. Dit waren niet meer gewend. Ja, een paar jaar geleden in het eerste jaar van de MO11-2 speelden we ook tegen hele sterke ploegen met meiden die veel groter en ouder waren. Zo voelde dit ook. Maar tijdens de rust konden de meiden toch opgepept worden en we spraken af alles te geven om nog een goede tweede helft op de mat te leggen. De Westhoek besloot om hun sterspeler achterin te zetten en dit gaf onze achterhoede iets meer rust en tijd om op te bouwen. En dat probeerden wij ook. Met een tomeloze inzet leken de verhoudingen veel meer in balans. De Westhoek bleef wel kansen krijgen, maar wij verdedigden als leeuwinnen en Amy hield haar doel nog lang schoon. Aan de andere kant kregen wij ook meer kansen. Zelfs een paar hele goede, maar het mocht helaas niet zo zijn. Gezien de inzet hadden we zeker nog een doelpuntje verdiend. Dat de Westhoek er nog 8-1 van maakte, was meer voor de statistieken van belang.

Vandaag was de tegenstander gewoon te goed en te sterk voor ons. Dat kan deze competitie vaker gebeuren. We spelen nog tegen een paar andere ploegen met grotere en oudere meiden. Sommige teams hebben gewoon veel oudere meiden en laten speelsters van de MO15 meedoen. Wij moeten dan proberen om met goed combinatievoetbal (tikkie takka)  de tegenstander uit te spelen. Veel duels aangaan moeten we niet willen, al ontkom je er niet aan om er af en toe toch ff in te kleunen. Dit is wel een verbeterpuntje voor ons team. Toch zijn de trainers trots op de meiden. Ze hebben tot de laatste minuut keihard gewerkt. Meer kan je niet verlangen. De komende week gaan we weer hard aan de slag om ons spel te verbeteren. Dan gaan we Serooskerke/Veere zaterdags weer vol goede moed bestrijden!