MO13-3 wint ook van de Blauw-Witten

DBGC MO13-1

10 oktober 2020 8:30

M.C. (Marijn) van der Borst

Ondanks de hevige regenval deze week, ging onze wedstrijd gewoon door. En vanmorgen scheen het zonnetje zelfs nog over delen van het Wesselopark. Lekker voetbalweer dus. En ook prima weer voor een fotoreportage! Bedankt weer Ron!

Vandaag speelden we tegen PSV. Of was het RKC? Veel afkortingen kwamen de hele week voorbij, dus werd besloten de tegenstander maar de Blauw-Witten te noemen. De clubkleuren van DBGC, want dit was onze sparringpartner uit Oude Tonge vandaag. Zij hadden al hun vorige wedstrijden (3 stuks) verloren, maar meestal nipt en ook tegen goede ploegen. Waken dus voor onderschatting. Maar daar was bij ons geen sprake van. Het was eerder wat angst, nadat DBGC het veld betrad. Er liepen een aantal Flakkeese reuzinnen tussen. Dat blijft voor een aantal meiden toch een dingetje.

We waren met een voltallige selectie, maar hier en daar waren er toch wat pijntjes en ongemakken. Maar desondanks besloot iedereen het er  toch op te wagen. Amy was de keeper. Achterin stonden Feli, Wies en Indy. Het middenveld werd bezet door Mare, Caitlin en Dewi. Jet was weer de spits. Lisa, Julia en Lisanne hielden de bank warm.

Er zat toch wat spanning in de groep. We begonnen wat timide en vooral de duels werden regelmatig verloren. Maar al snel hadden ze zelf door dat we toch anders moesten voetballen. Geen duels, maar tikkie takka (daar is ie weer). En jawel, al snel leverde dat kansen op. En Mare maakte al snel de 1-0. We moesten hard werken om de Blauw-Witten uit te spelen. Die hadden ook een paar goede speelsters, waarbij de keepster een hele goede indruk maakte. DBGC had veel wissels en zij hadden dan ook geen last van vermoeidheid. Wij wel. Maar onze meiden bleven hard werken. Hierdoor werd geen enkele kans weggegeven. Wij scoorden helaas ook niet meer, dus we gingen met een magere 1-0 de kleedkamer in.

In de rust spraken we af gewoon ons geliefde spel te blijven spelen. En dan gaan de kansen er echt wel in. Dit was niet tegen dovemansoren gezegd, want na rust werd er veel beter gevoetbald en meer gescoord. In het eerste kwartier speelden we zelfs heel erg goed. Mooie combinaties en acties. En de kansen gingen er nu wel in. Mare scoorde de 2-0 en kort daarna knalde Jet er ook nog twee in. Met 4-0 op het scorebord leek de wedstrijd wel beslist. DBGC besloot alles op alles te zetten en aanvallender te gaan spelen. Ze maakten ineens de 4-1. Zou het dan nog spannend worden?

We schrokken wel een beetje en we moesten flink aan de bak. Mooi om te zien dat iedereen dat ook deed. Iedereen deed er nog een tandje bij en Jet mocht haar hattrick vol maken. En nadat Lisa haar goede spel beloonde met de 6-1, was de wedstrijd toch wel gespeeld. Vlak voor tijd werd het nog 6-2, maar dit was puur voor de statistieken.
Een prima overwinning met goed voetbal en hard werken. Wat wil je nog meer? Nou, volgende week 3 punten tegen Serooskerke/Veere!