Kloetinge MO13-3 wint strijdend van Krabbendijke

Regio Cup Groep 1 06

5 juni 2021 11:00

J. Schouten

Nou, dat was lang geleden. De kriebels in je buik omdat je weer een "echte" wedstrijd mag gaan spelen. Maar wel een erg lekker gevoel. Dat is toch wel het leukste; een potje om het eggie tegen een team van een andere vereniging! En deze zaterdagmorgen mochten de meiden van de MO13-3 weer eens de wei in. Krabbendijke MO13-1 was onze eerste tegenstander in de Regio Cup. Deze ploeg komen we elk seizoen tegen en we weten dat het altijd lastig is. Ze hebben een aantal sterke en goede speelsters. Het zou ook een spannende wedstrijd worden.

Na een week van prachtig weer, was het vandaag wat fris en druilerig. Maar onze meiden hadden er geen last van en wilden graag weer aan de bak. De gezusters Jet en Wies waren er helaas niet bij en Indy moest helaas geblesseerd verstek laten gaan. Onze personele problemen werden gelukkig opgelost door de MO13-2. Na hun eigen wedstrijd werden Oumaira en Maryam in een privéjet naar Krabbendijke gevlogen. Super dat deze meiden nog een wedstrijd wilden spelen. En hun inbreng was ook erg belangrijk.

De opstelling dan. Caitlin was onze sluitpost. Achterin stonden Julia, Maryam en Feli. Het middenveld werd gevormd door Amy, Lisa en Lisanne. Oumaira mocht haar kunsten als spits vertonen. Dewi en Mare waren de gretige wissels. Al snel na de aftrap was duidelijk dat het geen makkelijke wedstrijd zou worden. Vooral voorin had Krabbendijke een paar erg goede, sterke en snelle spelers. Onze verdediging moest meteen aan de bak. Door een prachtig schot in de kruising kwamen we al snel op achterstand. Even slikken natuurlijk, maar de spreekwoordelijke draad werd al snel weer opgepikt. Na goed combinatiespel kwam Oumaira aan de bal. Ze gebruikte haar kracht en snelheid goed om de gelijkmaker binnen te knallen. Maar ook Krabbenkijke bleef stug doorbikkelen en kwam door twee frummelgoals op een 3-1 voorsprong. De wedstrijd ging wel gelijk op, maar wij wisten onze kansen helaas niet te benutten. Ook mede door goed keeperswerk. Gelukkig werd het vlak voor rust 3-2 door een eigen goal.

In de rust werden onze zonden overdacht tijdens het nuttigen van een koekje en wat zelf meegebracht drinken. Eigenlijk hoefden de trainers niet veel te zeggen. De meiden deden heel erg hun best en probeerden echt goed met elkaar samen te spelen. Dat de uitvoering regelmatig niet goed genoeg was, was natuurlijk erg jammer. Maar met dezelfde inzet en wat meer geluk moest deze wedstrijd wel te winnen zijn. Na een paar minuten vlogen de meiden weer enthousiast naar buiten om dit potje nog "ff" te winnen. Bovendien had Oumaira beloofd er nog een paar in te schieten...

Zoals afgesproken vlogen de meiden er meteen na rust weer vol goede moed in. Dat kostte wel kracht waardoor er over het gehele veld ruimte ontstond voor Krabbendijke. De verdediging gaf echter geen krimp. En na weer een mooie aanval van ons schoot Oumaira de gelijkmaker erin. Dit gaf de burger moed en we drukten door. Oumaira vond haar tweede adem en schoot de 3-4 keihard tegen de netten. De keepster hoorde het schot wel, maar zag de bal helemaal niet. Het spel golfde op en neer en het was een spannende wedstrijd. Beide ploegen kregen kansen, maar gelukkig scoorden wij wel en Krabbendijke niet. Oumaira scoorde weer en na de goal van Lisanne was de wedstrijd gespeeld. Een zwaarbevochten 3-6 overwinning was de beloning voor al het harde werken.

Maryam en Oumaira; heel erg bedankt voor jullie inzet. Zonder jullie hadden we het niet gered. Volgende week zien we jullie weer, maar dan als tegenstander. Dan spelen we tegen de MO13-2. We hebben er nu alweer zin in!