JO15-1 geeft voorsprong uit handen na ineenstorting in tweede helft

4481BJ
KLOETINGE
tel. 0113-213173

Kloetinge is thuis op het 2e veld hard onderuit gegaan tegen JEKA. JO15-1 stond bij rust met 2-1 voor, maar stortte na rust volledig in elkaar en verloor met 3-5. Door het verlies blijft de ploeg van Miso op de 9e plaats in divisie 6 D.

Siem keerde, na een wedstrijd afwezigheid vanwege griep, terug in de basis van Kloetinge en droeg de aanvoerdersband. Eerste aanvoerder Jona was namelijk nog niet inzetbaar. Hij geniet nog steeds van de herfstvakantie.

De eerste kans van de wedstrijd was meteen raak voor JO15-1. De wedstrijd was nog maar drie minuten oud toen Nathan na knullig balverlies van JEKA ongehinderd kon opstomen richting het strafschopgebied en beheerst binnen schoot. Twee minuten later werd de JEKA verdediging opnieuw overlopen. Uit een voorzet van Finn wist Nathan de doelman opnieuw te verschalken. Binnen vijf minuten keek de ploeg uit Bavel dus tegen een 2-0 achterstand aan, maar kort voor rust scoorden ze de 2-1 uit een counter.

Kloetinge had in de eerste helft de overhand, maar in de tweede helft waren de rollen volledig omgekeerd. De eerste kans voor JEKA was meteen raak. De tweede helft was nog maar acht minuten oud toen JEKA ongehinderd kon opstomen richting het strafschopgebied van de thuisploeg. De JEKA aanvaller liep een vol strafschopgebied in en werd door Sven Hoek onderuit gehaald, waarna de scheidsrechter naar de stip wees. JEKA benutte de strafschop en bracht de stand op 2-2. In de tien minuten die daarop volgden, werd Kloetinge volledig overlopen en wist JEKA Mads nog drie keer te verschalken. Halverwege de tweede helft keek JO15-1 tegen een 2-5 achterstand aan. Een kwartier voor tijd werd Senn in het strafschopgebied onderuit gehaald, waarna de scheidsrechter opnieuw naar de stip wees. Rava benutte de strafschop en bracht de eindstand op 3-5.

Het wordt tijd dat JO15-1 de trainingsarbeid ook met punten gaat belonen, want ook vandaag was weer te zien dat het team over voldoende voetbalkwaliteit beschikt. Volgende week staat een oefenwedstrijd tegen Zeelandia Middelburg op het programma. Zaterdag 20 november speelt JO15-1 thuis tegen Rotterdam United.