Kloetinge MO17-1 - ST HVV '24/Graauw/SJO HSVC '20 MO17-1

Noordeinde 5
4481BJ
KLOETINGE

Kloetinge MO17-1  – ST HVV’24/Graauw/SJO HSVC’20 MO17-1 (Beker ronde 1)

Geblesseerd : Romy Eversdijk

1e helft : Wissel : Isa, Sofie , Maud

Een eerste officiële wedstrijd met deze ploeg , tegen een lager geklasseerde tegenstander. Mario praat daarom de dames vooraf bij in de kleedkamer om te proberen te gaan voetballen. Verwacht wordt dat er weinig tot geen weerstand zal zijn en dat maakt de kans groot mee te gaan in het niveau. Nogmaals een aantal basisregels besproken zoals Mario het voor zich ziet met het 3-4-3 systeem.

Onder leiding van Marijn ,als gevolg van een tekort aan scheidsrechters, wordt er om klokslag 13.15 uur afgetrapt op een bewolkt Wesselopark.

Meteen wordt de eerste basisregel met dit 3-4-3 systeem toegepast met hoog druk zetten.

‘2 Is het Esmee ,die gestart is op 4, die de bal verovert en weinig tot geen weerstand krijgt. Ze kan daarom vrij doorlopen en na een “solo” afwerken en de 1-0 binnen schieten.

‘7 Een opbouw over de rechterflank belandt bij Romee die hem schuin terug legt in de 16 op Fleur.

Fleur twijfelt niet en tekent voor de (2-0).

’16 Een opbouw die van achteruit begonnen is wordt ingespeeld op Amy K. (10) die veel te veel ruimte krijgt van haar tegenstander. Ze kan daarom oplopen met de afgesproken 50% snelheid en steekt op een afwachtende Romee , die op het punt van vertrekken staat richting de goal. Romee neemt de bal uitstekend aan en werkt , zoals het van een spits verwacht wordt keurig binnen. (3-0)

’27 Een wissel: Isa, Sofie en Maud gaan het veld op en verruilen de plek in de dug-out met Luna, Amy K. en Sera..

’31 Een aanval over de rechter kant belandt bij Esmee die vervolgens uitsliert maar toch in balbezit blijft. Zij speelt Isa in die op de rechterzijde de diepte in duikt. Ook Isa krijgt een vrije doorloop en met haar snelheid is een achtervolging van haar tegenstander gedoemd te mislukken. Isa maakt dan ook keurig de 4-0.

Daarna verzaken we weer in kleine foutjes. Hoge ballen, lange ballen die resulteren in balverlies , te zacht inspelen en flauwe schoten op doel zonder resultaat, passeren de revue. Exact zoals het vaker gaat met te makkelijk wedstrijden.

’38 Een keurige corner van Maud komt in het 5 meter gebied van de keeper waarbij tevens de keeper vanuit een scrimmage geraakt wordt. Dit resulteert wel in een goal , die vervolgens geheel terecht wordt afgekeurd aangezien de beschermende status in dit gebied voor de keeper van toepassing is.

’40 Er ontstaat wederom een actie rond het 16 meter gebied waaruit Kim een actie kan maken. Ze maakt deze actie dan ook keurig af en zet de ruststand van 5-0 op het bord.

2e Helft

’43 Op het middenveld , waar we overigens vrijwel niet overheen gegaan zijn richting onze helft, wordt er gewerkt aan een opbouw. Die opbouw resulteert in een diepe bal op Maud via de rechterflank. Maud trekt volledig door tot de achterlijn en schiet hem strak voor de goal waar Amy v V. inmiddels is opgelopen. Amy V tikt de bal in de verre hoek. (6-0)

’53 Wissel: Amy V. , Romee ,Fleur wisselen met de gezusters Kalisvaart en Luna die het veld weer betreden.

’56 Het wordt wat saai om te schrijven maar weer starten we vanaf het middenveld. Zoals gezegd komen we vrijwel niet op onze helft dus starten daar ook weinig acties. Meteen na het aftrappen van de tegenstanders raken we in balbezit. Zo ook weer deze actie die in het middenveld start. Amy K. die balbezit heeft speelt in op Maud die hem over de uitkomende keepster “lepelt “ in de

verre bovenhoek (7-0)

’58 Meteen weer na de aftrap balbezit bij Kloetinge. Dit keer over links en Amy K. die nu tijdelijk op “4”staat , loopt mee op en weet keurig af te ronden met een goed schot op de niet al te grote keepster die kansloos is. (8-0)

’60 Sofie die op links speelt weet Roos te bereiken. Ook Roos pikt haar goaltje mee en maakt ook gebruik van de lengte van de keepster door een hoge , verre bal in de netten te leggen (9-0)

’62 Een vrije trap aan de kant van Kloetinge wordt snel genomen door Sofie die op Luna speelt. Luna legt de bal keurig op het hoofd van Kim maar helaas wordt deze mooie actie onderschept door de keeper.

‘63 Meteen nog een kans waarbij Luna een op maat gemaakte voorzet binnen weet te schuiven met een sliding ,echter wordt dit als buitenspel beoordeeld en daarmee het prachtige doelpunt afgekeurd.

’70 Kim speelt in op Luna, die inmiddels op linksbuiten speelt , Luna die vervolgens iets naar binnen trekt schiet vervolgens net langs de uitkomende keeper hard en strak via de binnenkant van de paal binnen in de korte hoek (10-0).

’74 Een ingooi vanaf de rechterzijde door Isa op Michelle. Michelle werkt zich voor haar tegenstander en weet weer de achterlijn te bereiken. Daar geeft ze hem op Maud die vervolgens de laatste van deze middag binnen werkt. (11-0)

Al met al een te makkelijk wedstrijd , maar wel tegen een leuke sympathieke tegenstander. De volgende bekerronde is een feit en zoals het er naar uitziet zal deze op 23 oktober worden gespeeld.

Volgende week zal er harder gewerkt moeten worden , dan wacht ons een competitie uitwedstrijd tegen een sterkere tegenstander in Rosmalen.

Peter en Mario