OJC Rosmalen MO17-2 - Kloetinge MO 17-1

ROSMALEN

OJC Rosmalen MO17-2  -  Kloetinge MO17-1

Afwezig : Romy en Maud

Voor de meiden van MO17 zat de eerste bekerwedstrijd erop , die we overigens overtuigend wonnen en ook de oefenpartijen waren achter de rug met goed resultaat.

Tijd dus voor de competitie en waar we eigenlijk het liefst waren ingedeeld in de 4e divisie landelijk , die we over hadden willen nemen van JVOZ , werden we uiteindelijk toch door de KNVB in de Hoofdklasse ingedeeld. Dus gewoon aan de bak en proberen in deze poule hoog te eindigen.

Vandaag werd er afgereisd naar Rosmalen om daar tegen de MO17-2 te spelen. Wederom de afspraken doorgenomen met de dames die we graag zien met het 3-4-3 wat we spelen en hoe daar mee om te gaan.

Eerste helft:

1e wissel: Esmee , Amy V.

‘2 Al in de tweede minuut wordt Isa op rechtsbuiten de diepte in gestuurd. Isa kan deze bal mee krijgen tot in de zestien maar wordt net afgeschermd voordat ze uit kan halen en zodoende beland de bal net naast. Maar een eerste waarschuwing is uitgedeeld.

‘5 Een aanval over de linker zijde belandt bij een centraal spelende Kim via Romee. Romee die daarin het goed het overzicht had speelt deze bal zo in dat Kim daarop meteen open kan draaien en de bal in de verre hoek plaats. (0-1)

’10 Er wordt vanuit achter opgebouwd en middels korte strakke een-tweetjes in de opbouw krijgt Romee weer balbezit. Romee zou zelfs deze actie zelf kunnen maken maar kijkt goed om haar heen en ziet dast Kim er uiteindelijk nog beter voor staat. Ze speelt dus in op Kim die meteen de trekker over haalt en de bal in de kruising plaatst. (0-2)

’13 Kloetinge krijgt een vrije trap op eigen helft mee door een buitenspel welke was vastgesteld door een foutloos vlaggende John de Jonge. Deze vrije trap werd door Roos genomen met een ingefluisterde tip van deze vlagger. Die had namelijk al lang zijn dochter op scherp zien staan. Roos , die een prima trap in de benen heeft, ziet dit ook en geeft deze bal stekend binnen door de diepte in over een meter of dertig waarop Romee vertrekt. Romee krijgt de bal in de loop mee en gaat 1 op 1 richting de keeper van Rosmalen. In dit soort situaties faalt Romme vrijwel nooit dus schreef ik vast de 0-3 op in mijn notulen. Romee maakte prima af! (0-3)

’14 Een situatie waarin we door ene lange bal van Rosmalen toch aan de slag moeten achterin. Dit kan een keer gebeuren dat we dan iets te laat zijn maar dan hebben we altijd Elisha nog. Zo ook nu. De spits weet voor de goal te komen en Elisha belandt in een 1 op 1 situatie maar red fantastisch en weet ook de afvallende bal die nogmaals wordt ingeschoten te pakken en houdt hiermee de 0.

’20 Wederom een vanuit achter opgebouwde situatie waarbij de verdedigers ruimte maken zodat het middenveld van de tegenstander “hapt” en zelf zorgt voor een overtal op ons middenveld. Kim krijgt daar de bal en doordat we de kansen kregen van Rosmalen om de bal kort rond te spelen wordt Amy K. , die netjes de ruimtes zocht ingespeeld. Amy K. speelt zich goed in positie en tekent voor de 0-4.

Meteen hierna volgt er een ingelaste drinkpauze en kan Kloetinge meteen wisselen.

Romee en Kim verlaten tijdelijk het veld en Amy V en Esmee , die stonden te trappelen om erin te mogen betreden het veld.

’24 Vanaf de linkerzijde heeft Sera balbezit en een altijd opdravende Sofie die inloopt wordt ingespeeld. Weer volgen er een aantal mooie een-tweetjes en via Sofie komt de bal bij Esmee. Esmee verzuimd hierin niet en legt de 0-5 binnen.

Opvallend in deze eerste helft is dat alles spelposities die getraind zijn worden toegepast. Wanneer het spel “kantelt “nemen de backs keurig de posities over van de centrale verdediger en weet het middenveld hun taak waardoor er telkens overtal is. Hierdoor krijgen we dus alle ruimte van de tegenstander die het niet helemaal begrijpt om telkens hoog druk te zetten op ons wanneer onze verdedigers in balbezit zijn. Ze creëren zelf hun gaten op het middenveld waar wij dankbaar gebruik van maken.

Na de rust, die iets langer duurde dan we gewend zijn en zorgde voor een geïrriteerde scheidsrechter richting onze tegenstander, begonnen aan de 2e helft.  Opvallend hierin was de tegenstander die er zichtbaar “klaar” mee was wat ook bleek aan meiden die zelf al een wissel aanvroegen 😊

Roos en Michelle verlaten het veld voor Romee en Kim. Een mooi moment voor Michelle om haar voeten even bij te werken , waar ene joekel van een blaar op prijkte. Moeders werd daarvoor richting de kleedkamer gestuurd om deze blaren te voorzien van de nodige pleisters.

’55 Het is een sterk spelende Sera die op de linker kant inspeelt op haar zus Amy K. Amy K. zoekt de ruimtes en speelt in op Romee die , de bal zonder aan te nemen meteen afdrukt. De 0-6 is een feit.

’68 Fleur die al een aantal keer de bal veroverde op linksvoor heeft balbezit en legt de bal schuint terug op Kim. Esmee die op is komen lopen steekt binnendoor op Esmee die hierdoor weet te tekenen voor de 0-7.

Deze tweede helft werd wel gekenmerkt door een aantal schoonheidsfoutjes die er in sluipen zodra je makkelijk op voorsprong komt. Daar wordt vast aan gewerkt de komende weken. In dit soort wedstrijden is het zaak ook niet te verzwakken. Die paar extra doelpunten die we nu niet binnen werken kunnen de kop kosten aan het eind van de rit. Gezien alle uitslagen is onze grote concurrent namelijk ook een Zeeuwse club die ze makkelijk binnen schiet. Er zit dan maar 1 ding op en dat is die wedstrijd winnen , desnoods met 1 doelpunt verschil.

Al met al een keurig resultaat met erg goed voetbal gezien en een tegenstander die er snel doorheen gespeeld was.

Volgende week Boeimeer thuis.

Groet Peter en Mario.