Kloetinge MO 17 – Unitas ’30 MO17-1

4481BJ
KLOETINGE
tel. 0113-213173

2 weken geleden speelden we onze laatste competitie wedstrijd waarin we voor ons gevoel 2 punten hadden laten liggen dankzij ons zelf.

Toch werd er ook vorige week wel gevoetbald echter geen competitiewedstrijd. De meiden namen deel aan het districtskampioenschap welke , bij winst , recht geeft op een ticket voor het NK. Ondergetekende was wat betreft zijn planning iets van slag en dus was er geen verslag van deze dag. Kort samengevat was het een vreemde dag waar 2 ploegen namens MO 17 verstek lieten gaan wegens blessures en corona gerelateerde zaken. De spoeling was dus dun en er was slechts 1 tegenstander die in de MO 17 poule ons kon weerhouden van de winst , SVO WVV ’20 uit Middelburg. Uiteindelijk werden we gemixt ingedeeld met dus ook tegenstanders uit de MO 15 categorie om alsnog wat speelminuten te kunnen maken. Het feit dat het korte wedstrijden waren van 2x11 minuten maakte dat niet gemakkelijk omdat een snelle tegengoal je zomaar van de winst af kan houden. Vandaar dat Mario vanaf begin af aan dus aangaf hier enkel te kunnen verliezen. Kortom , vanaf minuut 1 er meteen voor gaan. Met nog steeds drie blessure gevallen en 2 afwezigen i.v.m. studie was de spoeling dun en daarom werd er een beroep op Lois gedaan die hier nog speelgerechtigd is in dit team. Bovendien was onze nieuwe aanwinst Fabienne erbij en dat gaf wat ruimte. We gaan het niet te lang maken want de uitslag was uiteindelijk een verdiende eerste plaats met dus recht op een ticket voor de volgende ronde. (uitslagen 1-0 , 2-0 , 2-0 ,5-0 , 2-1 winst).

Terug naar de competitie. Vandaag 20-11-2021 stond Unitas ’30 uit Etten Leur op het programma. Unitas staat ook bekend om teams die prestatief willen spelen en dus gewoon talent aan boord hebben. Omdat we dit tegen Baronie ook even vergeten waren werd er dus gekozen door de trainer voor een andere warming-up zodat men iets strakker aan de aftrap zou staan. Het doel was om meteen vanaf minuut 1 vol er voor te gaan en dus hoog druk met weinig balverlies. Dit mislukte de keren ervoor een paar keer.

Vandaag niet want na een goede warming-up en de nodige instructies werd er vanaf minuut 1 gespeeld op de helft van de tegenstander. We starten met Maud en Luna op de bank.

‘2 De keepster van Unitas verstapt zich en speelt de bal over de zijlijn. Helaas moet ze het veld verlaten met een blessure. Vervelend natuurlijk , zeker wanneer je dan als veldspeler onder de lat moet. Gezegd mag worden dat ook deze speelster haar mannetje stond.

Kloetinge houdt de druk erop en heeft weinig balverlies. Zou deze warming up zijn werk hebben gedaan of is het toch de mentaliteit die meespeelt en er voor zorgt dan men niets wilt verliezen?

’15 een uittrap van Unitas wordt onderschept door Esmee. Esmee speelt Fabienne in die met haar snelheid in no-time bij de achterlijn is en voor weet te leggen. Kim neemt aan en tekent voor de 1-0.

’25 Luna en Maud komen het veld in voor Sera en Kim.

’27 Een opbouw vanuit de verdediging via Amy V.  bij de zestien.  Amy V. ziet dat  Fabienne op scherp staat en geeft een hele lange bal over het veld die meteen in de aanval terecht komt over Fabienne. Fabienne neemt keurig aan en vertrekt 1 op 1 naar de keeper om de 2-0 binnen te werken.

’28 direct na de aftrap verovert Isa de bal op het middenveld en trekt door tot de achterlijn om voor te leggen op Amy K. Amy kapt een tegenstander weg en weet ook het net te vinden , 3-0.

’32 Vanuit de verdediging weet Roos kort Isa aan te spelen. Isa geeft direct door op Esmee , die op haar beurt een diepe steekbal geeft op Fabienne. Zoals gezegd is Fabienne snel en komt dus weer recht op de keeper af en twijfelt niet om voor de 4-0 te tekenen.

Dit is tevens de ruststand.

Gevaar in deze situatie is dat men met deze meevaller achterover gaat zitten. Mario geeft aan dit niet te zien zitten. Het speelt makkelijker maar het is niet de bedoeling te makkelijk te worden.

Tweede helft van start met Sofie als wissel voor Kim.

’45 Roos brengt de bal in de zestien en de keepster is niet geheel zeker. De afvallende bal is voor Fabienne en die tekent voor haar hattrick en maakt de 5-0.

’50 Terwijl ondergetekende nog druk is met de notulen voor dit verslag vindt er een prachtige combinatie plaats waar iedere trainer blij van wordt. Ik ben niet geheel zeker van de volgorde maar feit is dat er een hele , korte en snelle combinatie plaats vindt van de bekende driehoekjes die je ziet op een training. Amy K , Esmee , Isa en Kim laten de bal rond gaan waardoor Unitas staat te duizelen , en ze weten met deze combinatie de bal weer bij Fabienne te krijgen die voor haar vierde goal gaat deze wedstrijd. De 6-0 is een feit.

’55 Fabienne en Isa worden gewisseld voor Sofie en Sera.

Kloetinge houdt nog steeds de bal in het spel en laat Unitas veel meters afleggen. Het tempo daalt maar we blijven de bovenliggende partij.

’65 nogmaals een wissel.

Amy V. en Esmee verlaten het veld voor Fabienne en Isa en die maken het nog even een paar keer spannend. Uiteindelijk speelt Kloetinge het netjes uit en mogen we spreken van een , zoals men dat noemt ,  “eclatante” overwinning. Lekker voor het doelpuntensaldo en een flinke boost voor het zelfvertrouwen.

Volgende week een verre reis voor Mo 17.

14 uur trappen we af in Landgraaf tegen VV Schaesberg. Daarover volgende week meer!

Peter en Mario