VV Kloetinge VR1 winnen in een heet Kapelle van hun VR1

Vroonlandseweg 53
4421BW
KAPELLE

Op een snikheet kunstgrasveld begonnen we om 12:45 uur aan deze wedstrijd.

Vooraf was het nog niet zeker of we deze wedstrijd konden spelen omdat Kapelle kampt met personele problemen.
Vandaar dat ze een compliment verdienen omdat ze er alles aan gedaan hebben om deze door te laten gaan.

Het is Solange die na 2 minuten de score had kunnen openen, maar ze schiet over. Na 10 minuten is het weer Solange die nu haar schot door de keeper weet gestopt. Het weer zorgde voor een bepaalde loomheid in ons spel (in de dug-out is het overigens ook nauwelijks uit te houden)We komen er maar moeilijk doorheen en als het al lukt dan staat er bij Kapelle een talentvolle keepster (14 jaar) op doel die ons lang op de nul weet te houden.

Kapelle beperkt zich slechts tot verdedigen en probeert sporadisch via de snelle rechterspits gevaar te stichten.
Het is uiteindelijk de 23e minuut als we scoren ; via een prima combinatie tussen Solange en Amanda komt de bal voor de voeten van Angie en die knalt raak!
Nadat Amanda haar vrije trap op de paal belande en de rebound buitenspel wordt gegeven blijft het 0-1.
Met deze fragile voorsprong gaan we rusten en vertrekken Kim, Sofie en Esmee richting Boeimeer om daar hun kwaliteiten te tonen met de MO17.

We zijn wel wat feller uit de kleedkamer gekomen en het is inmiddels de 63e minuut als keepster Rachelle een penalty mag nemen.
De bal wordt hard en onhoudbaar door haar ingeschoten ; 0-2.
Dat geeft weer net wat meer lucht..zeker voor Amy die de wedstrijd vanwege een teenblessure van de kant moet bekijken.
Met de 0-2 lijkt ook het 'verzet'van Kapelle te zijn gebroken en het is Bibi die kort erop de 0-3 laat aantekenen.
Na nog doelpogingen van Meike en een vrije trap van Amanda blijven we voorlopig steken op 0-3.
Het is dan toch weer Bibi die na een fraaie steekpass van Amanda beheerst de bal in de verre hoek krult : 0-4.

Inmiddels heeft Kapelle geen wissels meer om in te brengen na een blessure en daarom spelen we 10:10.
Hierdoor krijgt Solange een publiekswissel.
Met nog een kleine 10 minuten te spelen is het Dagmar die op rechts goed doorgaat (heeft sowieso veel dreiging in haar spel) en beloont zich met een fraai doelpunt 0-5.

Kapelle weet nog tegen te scoren doordat wij slordig verdedigen 1-5.
Dit is tevens de eindstand.
Met dank aan Kim, Demi,Meike en Dagmar van VR2 voor jullie medewerking en inzet.
Op naar de volgende wedstrijd ; as zaterdag thuis tegen FC de Westhoek '20 aanvang 15: 00 uur