Eerste seizoenshelft wordt goed afgesloten door MO15-1.

Kloetinge MO15-1

Roosendaal JO14-3

11 december 2021 12:00

C.H. Lagendijk

Sportpark Wesselopark
Noordeinde 5
4481BJ
KLOETINGE
tel. 0113-213173

In een tijd dat het allerminst zeker is dat je op zaterdag een wedstrijd kunt spelen, waren we gisteren erg blij dat we de (plastic) wei in mochten. De jongens van Roosendaal JO14-3 waren de tegenstander. Afgaand op de ranglijst zou het een redelijk eenvoudige wedstrijd moeten worden, maar van andere teams in onze competitie hadden we begrepen dat deze tegenstander niet onderschat moest worden. Dat bleek ook tijdens de wedstrijd. Een hecht verdedigingsblok, en een aantal behendige voetballers op het middenveld en in de aanval, zorgde ervoor dat we het een groot gedeelte van de wedstrijd niet makkelijk hadden. Gelukkig bleven de meiden rustig zoeken naar de oplossingen en konden we de wedstrijd uiteindelijk in ons voordeel beslissen.

Door uiteenlopende oorzaken misten we gisteren Lara, Tessa en Lieke en werden we dus geconfronteerd met een flinke aderlating. Gelukkig waren Mare (MO13-1) en Emmely (MO15-2) bereid om ons te helpen, en opnieuw bleek dat deze meiden moeiteloos meedraaien in het team. Als het draait bij de MO15-1, dan draait het ook echt goed. Gisteren waren er periodes in de wedstrijd dat het voor de trainers en de leiders erg prettig kijken was. Er werd hoge druk op de tegenstander gezet en bij balverovering werd vaak de juiste beslissing genomen (of direct de aanval zoeken, of juist de bal in de ploeg houden). Het is mooi om te zien dat de trainingen vruchten afwerpen en de meiden ook steeds meer zelf oplossingen vinden in het veld; aanvallend en verdedigend.

Mentaal is het team ijzersterk. Gisteren viel Sophie uit met, op het eerste gezicht, een zeer ernstige blessure (in het ziekenhuis bleek het gelukkig minder ernstig dan werd gedacht). Het spel heeft daardoor bijna 50 minuten stilgelegen. Na de hervatting van de wedstrijd was duidelijk de zien dat de gebeurtenis impact had gehad. Het leek of we allemaal de kluts kwijt waren. Roosendaal profiteerde daar goed van. Uit een van de drie, vier uitbraken scoorden ze de 0-1. Gelukkig ging snel de knop om bij Kloetinge en schakelden ze een tandje bij. Snel werd de gelijkmaker gescoord. In de tweede helft van de wedstrijd werd dit doorgezet en liepen we uit naar 6-2. De complimenten voor het team!