Hard werken loont voor MO15-1

4707RA
ROOSENDAAL
tel. 0165-544661

De klinkende overwinning van vorig weekend hadden we maandag op de training al achter ons gelaten. Vanaf dat moment stond het vizier op de wedstrijd tegen BSC JO14-2 uit Roosendaal. De meiden ontwikkelen zich goed, en hebben al behoorlijke stappen gemaakt. Toch is er nog voldoende ruimte voor verbetering. De eerste helft van de wedstrijd van vandaag liet dat ook duidelijk zien. De organisatie en de wedstrijdinstelling was vandaag weer goed. Er was helaas te weinig rust in het spel, waardoor het allemaal wat rommelig was. Dit had ook te maken met het spel van de tegenstander: de jongens van BSC zaten er kort op en gingen stevig (maar zeker niet onsportief) de duels in. Hoewel we weinig tot geen kansen weggaven, en zelf best een aantal goede mogelijkheden hadden, was de eerste helft één van de mindere van dit seizoen. Toch gingen we met een voorsprong rusten. Een hele vroege goal van Mare gaf heel even het gevoel dat het een wedstrijd zou worden als vorige week. Het bleef echter bij dat ene doelpunt.

In de rust werden duidelijke afspraken gemaakt voor de tweede helft. Het was erg fijn om te zien dat (niet voor het eerst dit seizoen) deze afspraken direct zichtbaar waren in het spel. Er werd vanaf het begin verzorgder gespeeld en rustiger gezocht naar openingen. Doordat de marge slechts één doelpunt bleef, hield de tegenstander moed en moest er gestreden worden voor iedere meter. De omschakeling, iets waar we afgelopen weken veel op hebben getraind, verliep goed. De Kloetinge-meiden kregen vanuit die omschakeling een aantal stevige kansen. Kansen die eigenlijk hadden moeten worden benut om het onszelf makkelijker te maken. Gelukkig maakte Lieve vijf minuten voor tijd een einde aan de spanning. Na een knappe aanval rondde ze uitstekend af: 0-2. Daarmee was de wedstrijd definitief gespeeld en gingen de drie punten mee naar het Wesselopark.