Kloetinge MO15-1 start competitie met overwinning op Tholense Boys JO14-1 + Foto's

Kloetinge MO15-1

Tholense Boys JO14-1

Meg Moens (schot)
... (schot)
... (schot)
Dian Mol (schot)
Joy Harthoorn (penalty)

25 september 2021 11:30

E.P. Northolt

Sportpark Wesselopark
Noordeinde 5
4481BJ
KLOETINGE
tel. 0113-213173

Na een goede voorbereiding en een overwinning in de bekercompetitie mochten de meiden van Kloetinge MO15-1 afgelopen zaterdag eindelijk starten met de competitie. De wedstrijd in de 1e competitieronde werd afgelast, waardoor we een weekje moesten wachten. Het was de bedoeling dat er in de hoofdklasse of 1e klasse MO15 gespeeld zou gaan worden. Aangezien er bij de KNVB te weinig aanmeldingen voor deze niveaus waren binnengekomen, kregen we het voorstel om in te stromen in de 3e klasse JO14. In de voorbereiding en de beker werd alleen tegen meidenteams gespeeld; het was dan ook spannend hoe de meiden zich zouden houden tegen jongens.
20210925_RQF_9571.jpg
De eerste helft van de wedstrijd was nog onwennig en redelijk slordig. In het eerste kwartier werden een aantal grote kansen gecreeerd, die helaas niet konden worden verzilverd. Aan de andere kant kwam ook de tegenstander uit Tholen een paar keer gevaarlijk voor onze goal. Gelukkig hebben we een uitstekende keeper. Sophie zorgde er met een aantal reddingen voor dat we niet op achterstand kwamen. Halverwege de eerste helft maakte Meg uiteindelijk dan toch de openingstreffer. De laatste weken is Meg erg goed bezig en ook deze wedstrijd pikt ze haar goal mee.

Toch gingen we met een achterstand de rust in. Vlak voor de pauze was de organisatie in het veld volledig weg en daar profiteerde de tegenstander eenvoudig van. Tijdens de rust hebben we de afspraken, die we voor de wedstrijd hadden gemaakt, nog eens rustig doorgenomen. Vol vertrouwen konden we de 2e helft op zoek gaan naar de gelijkmaker.

De organisatie was in de tweede helft terug en de meiden konden van daaruit laten zien dat ze echt goed kunnen voetballen. Er werd bij vlagen echt goed gespeeld en de tegenstander werd vrijwel continu onder druk gehouden. De kansen kwamen toen ook snel. Met alleen kansen win je nog geen wedstrijden. Gelukkig schoot Dian vrij snel de gelijkmaker binnen en konden we daarna doordrukken. Achtereenvolgens Noor, Lieve en Joy zorgden ervoor dat we konden uitlopen naar 5-2. Uiteindelijke scoorde Tholense Boys nog, nadat Sophie in eerste instantie op schitterende wijze de bal uit het goal had weten te houden.

De eerste drie punten zijn binnen en er is goed gevoetbald. Dat zagen ook de vele toeschouwers die naar deze wedstrijd waren komen kijken. Komende zaterdag gaan de meiden naar Roosendaal voor de wedstrijd tegen DVO. De week erna (09/10/2021) spelen we op het Wesselopark tegen het andere meidenteam in onze competitie: Zeelandia Middelburg MO15-1. Het zou mooi zijn als er dan weer zoveel publiek is.