VV Kloetinge VR1 dik verdiend KAMPIOEN en promoveert naar de 3e klasse!!!

Kloetinge VR1

FC de Westhoek'20 VR1

21 mei 2022 10:00

M. Bruijnooge

Sportpark Wesselopark
Noordeinde 5
4481BJ
KLOETINGE
tel. 0113-213173

Na de onvergetelijke kampioenswedstrijd gisterenavond van Heren 1, was het vandaag aan ons om het begeerde kampioenschap en de promotie naar de 3e klasse te bewerkstelligen.

Nu onze concurrent Axel afgelopen woensdag onderuit ging bij St Nieuwdorp/Patrijzen kwam deze kampioenswedstrijd nog onverwacht snel.
De wedstrijd stond aanvankelijk op 15:00 uur, maar omdat er veel vrouwen van de FC de Westhoek in de horeca werken, werd het tijdstip vervroegd naar 10:00 uur.
De uitwedstrijd hadden we gewonnen met 2-11, maar coach Mario wilde van geen onderschatting weten.
Onder leiding van de op het laatste moment aangestelde scheidsrechter Bruijnooge klonk om exact 10:00 uur het fluitsignaal.
We beginnen zoals altijd fel en Amanda weet al na 8 minuten de bal in het netje te leggen ; 1-0
Nog geen 3 minuten later is het Joëlle die via een goede onderschepping doorgaat om mooi af te ronden; 2-0
Ook nu is het al snel duidelijk dat we te sterk zijn voor deze tegenstander (en klasse).
Solange laat de 3-0 aantekenen na een mooie solo.
Nu het weer zo eenvoudig gaat sluipt er achterin toch wat gemaktzucht in de ploeg en daar weet de spits van de Westhoek wel raad mee :3-1
En dan is het Angie-time , in amper 10 minuten weet ze haar 2e hattrick van dit seizoen te maken ; 6-1 Klasse Angie!!
Maar het kan nog mooier ,na een geweldige solo op links van Fabiënne waarbij iedereen dacht die gaat de bal over de doellijn dribbelen, legt ze af op Angie en bam 7-1!
Bibi is vandaag wat ongelukkig in de afronding haar schot spat op de kruising uiteen.
Nu de buit al lang binnen is merk je dat iedereen nog graag wil scoren wat het spel dan weer geheel ten goede komt.
Het is wat rommeliger en via Esmee 8-1, Robina 9-1 en 10-1, een eigen doelpunt 11-1 en wederom een slordigheid achterin staat het kort voor het einde 11-2.
De eindstand wordt bepaald door Renate 12-2, wederom een tegendoelpunt 12-3, Amy 13-3 en Solange 14-3!
De scheids heeft het  blijkbaar allemaal niet meer bij kunnen houden al die goals, want uiteindelijk geeft hij door dat het 13-4 is geworden.
Ach het maakt nu allemaal niet meer uit. Na het eindsignaal barst er een feestje los op het veld en na de champagne wordt het team gehuldigd door onze voorzitter Jan Kees de Bruine en het bestuurlid Connie Karelse.
Met een bos bloemen, een kampioenshirt en medaille voor iedereen is het feest compleet!
Daarna volgt er nog een prachtige kampioens-taart die door Kaylinn haar vader is gebakken (en die was me een partij lekker) en krijgen we uit handen van Veerle nog een prachtig kampioens-tshirt! Superleuk meiden en nogmaals hartelijk dank daarvoor!
Hierna wordt het feestje voortgezet in de kantine en wordt de bar in beslag genomen...

Onze doelstelling is gehaald en daar heeft iedereen die bij dit team betrokken is (geweest) haar en zijn steentje aan bijgedragen.
Dank aan velen maar in het bijzonder onze sponsor Security Plus en het bestuur!

Met nog 2 wedstrijden te gaan zit het seizoen er nu bijna op en kunnen we niet wachten om aan een nieuwe missie in de 3e klasse te beginnen.