JO11-1 speelt vakantiebenen los tijdens eerste oefenwedstrijd

Assist: Duke Koole
... (e.d.)

4 september 2021 10:00

Zaterdag 4 september Luctor/Heinkenszand JO11-1 - VV Kloetinge JO11-1 (oefenwedstrijd)

Met twee trainingen in de benen stond de eerste oefenwedstrijd van het seizoen direct op het programma. Een prima moment om de vakantie uit de benen te spelen tegen het lager spelende Luctor/Heinkenszand JO11-1.

Wel met een enigszins gehavend team. Keeper Jayms was als toeschouwer aanwezig voor de support, evenals een grote groep ouders en familieleden. Na lange tijd zonder publiek kon er eindelijk weer eens naar de (klein)zonen gekeken worden. Thijn stond na een intensief Ajax Camp met pijntjes op het doel en niet in de spits. En ook Dani stond na de intensieve Ajax week niet okselfris op het veld. Daarentegen wel met de opgedane ervaring van die week. Jesse kwam zo ongeveer van vakantie direct door naar de wedstrijd. Tot slot twee nieuwe gezichten bij de groep. Kayan en Mehdi die vanuit andere teams een plekje hebben afgedwongen in het tiental van de JO11-1.

Verder begon de ochtend ouderwets met het verzamelen bij Schele Lau. Oude tijden herleven voor sommige ouders. Alleen wel op een wat ander tijdstip en op de parkeerplaats in plaats van dansend op de tafels. Een deel van de supporters was ook te luchtig gekleed, zonder verder namen te noemen. Tijdens de wedstrijd werd wel snel duidelijk dat de zon het flink liet afweten en de in korte broek en slippers geklede aanwezigen het jammer vonden dat de warme chocomel niet op de drankkaart van de kantine stond.

Onder toeziend oog van het begeleidingstrio werkte de JO11-1 een prima wedstrijd af. Vanaf het eerste fluitsignaal was het verschil in niveau duidelijk tussen de twee ploegen. Zowel individueel als in samenspel was de JO11-1 veel sterker dan de tegenstander. Complimenten overigens voor de tegenstander die gewoon probeerde te blijven voetballen, maar niet in staat was om meer dan een handvol kansen zelf af te dwingen.

De JO11-1 daarentegen creëerde legio kansen. En na het eerste kwart stond het 0-3 door doelpunten van Roel (2x) en Kayan. In het tweede kwart wederom Roel met de ruststand 0-5 en even daarvoor had Casper met een schot van afstand voor de 0-4 gezorgd.

In de tweede helft hetzelfde beeld. JO11-1 die lekker combineerde en uitliep naar uiteindelijk een eindstand van 0-9 door doelpunten van nogmaals Roel en Kayan. Jesse met de 0-8 en we sloten de wedstrijd af met een doelpunt van Ed. Een Eigen Doelpunt van de tegenstander,  die met enige regelmaat op het scoreformulier tevoorschijn komt.

Een nuttige eerste wedstrijd die ook dik in de dubbele cijfers had kunnen eindigen. De JO11-1 presenteert zich als een hecht team met leuke jongens die het onderling erg goed met elkaar kunnen vinden. Dat stralen ze ook uit en is goed om te zien. Iedereen is erg benieuwd naar de start van de competitie volgende week, met diverse lastige tegenstanders die we de afgelopen jaren ook hebben gezien.

Fijn dat we weer gestart zijn!

Sjors Koole