JO11-1 komt met de schrik vrij bij energiek Terneuzense Boys

Assist: Mika Manten
Mehdi Qadiban (intikker)

23 oktober 2021 10:30

Zaterdag 23 oktober Terneuzense Boys JO11-1 - vv Kloetinge JO11-1 (oefenwedstrijd)

Vandaag een oefenwedstrijd in Terneuzen tegen de Boys. Een lastige tegenstander die we kennen van de afgelopen seizoenen. De oranje zwarte Boys hadden overigens een prima 1e fase gevoetbald. Alles gewonnen met een Ajax-achtig doelsaldo. Aangezien deze schrijvende ouder én PSV-fan zich, na de 5-0 nederlaag eerder vandaag, met vertrouwen richt op de 2e plaats in de Eredivisie, doet het minder pijn om op deze wijze met waardering te spreken over de club uit 020.

Afijn, de wedstrijd. De trainers van de JO11-1 hadden meer jongens dan normaal mee. Vanuit de JO11-2 waren Roy, Mika en Levi aanwezig om ook speelminuten te maken. Casper moest na de 1e helft namelijk eerder retour en Kayan was afwezig. Super fijn dat deze jongens erbij waren dus.

De JO11-1 begon goed aan de wedstrijd en pakte het zakelijk aan. Terneuzense Boys mocht opbouwen en op de Kloetinge helft werd dit spelletje verstoord met snelle tegenstoten door onze aanvallers. Wel viel op hoe energiek de tegenstander aan het voetballen was. En daardoor gedurende de wedstrijd een steeds vervelendere tegenstander werd. Ondanks het goede en energieke spel werden er weinig kansen gecreëerd door Terneuzense Boys. Achterin hebben Sjors, Dani, Casper, Duke en ook Roel de zaakjes prima op orde. En als er dan toch last minute een ingreep nodig is, staat daar Jayms. De kansen waren er eigenlijk vooral voor vv Kloetinge. De gevaarlijkste tegenstoot was een eigen inzet die door keeper Jayms over de lat werd getikt. Gescoord werd er pas laat in de eerste helft. Thijn maakte kort voor rust de 0-1 na een pass van Duke vanuit het middenveld. Een prima aanval.

Na de rust hetzelfde beeld als in de eerste helft, waarbij de wedstrijd steeds leuker werd. vv Kloetinge stopte meer energie in de wedstrijd, waardoor het spel op en neer golfde. Dit resulteerde in het derde kwart tot twee goede goals. Dani met een schouder/kopbal uit een corner en kort daarna Thijn met de 0-3 met zijn linkerpoot! Dit kon op de nodige complimenten rekenen vanuit de begeleiding! Daarna de tweede time-out. Wedstrijd gespeeld zou je denken. Niet dus.

Met de nodige wisselingen in het team waren de jongens van Kloetinge in het vierde kwart de organisatie kwijt. Terneuzense Boys deed wat het de hele wedstrijd al deed. Lekker voetballen. Alleen vielen nu drie ballen achter elkaar stil in het centrum van de verdediging en konden de Boys drie keer met succes uithalen. De 1-3 na een redding van Jayms, de 2-3 uit een rebound en de 3-3 met een schot uit een goede aanval. De laatste vijf minuten werden zo onverwacht nog heel erg spannend.

Waar iedereen zat te wachten op de vierde goal van Terneuzense Boys, was het vv Kloetinge dat de winnende binnenschoot. Eerst was het Jesse die een typische JO11-1 aanval bijna prachtig binnenschoot. Daarna won Thijn met een slimmigheidje zijn duel op het middenveld en zette Mehdi aan het werk. Zijn eigen rebound schoot hij de tweede keer beheerst tegen de touwen. Wat een vierde kwart van de wedstrijd. 3-4!

De verder goed leidende scheidsrechter liet (naar het subjectieve beeld van de groen-witte supporters) vervolgens iets te lang doorspelen. Maar kon na de laatste kans voor de Boys niet anders dan affluiten. Op de valreep toch nog een winstpartij tegen en leuke en goede tegenstander.

Kortom, een nuttig potje op deze zonnige zaterdagmorgen in Terneuzen! Mede omdat dit team ook een tegenstander lijkt te worden in fase 2, gezien de indeling die later op zaterdagmiddag bekend werd. We kijken er nu al naar uit!

Sjors