VV Nieuwerkerk a/d IJssel MO17-1  -  Kloetinge MO17-1

11 december 2021 12:00

VV Nieuwerkerk MO17-1  -  Kloetinge MO17-1

Wissels : Maud, Sofie , Romée

Vandaag een vriendschappelijke wedstrijd voor de meiden van MO17 . Na wederom een afgelasting ,als gevolg van de regenval die het Middelburgse veld van WVV onbespeelbaar maakte , hadden we een vriendschappelijke wedstrijd kunnen regelen bij Hoofdklasser VV Nieuwerkerk aan den Ijssel .

Enige voorwaarde was wel dat we vroeg uit de veren moesten omdat er enkel om 10 uur een veld beschikbaar was. Kortom , iedereen stond vroeg paraat en om 10 uur werd er afgetrapt.

Nieuwerkerk oogde , net als onze meiden , fit en deed ook vanaf minuut 1 lekker mee. Toch was het wel Kloetinge die net iets meer aan de bal was. Ondanks dat volgde er alsnog een counter in de vijfde minuut. Amy V . maakte deze counter onschadelijk met een sliding die vervolgens hard werd weggewerkt door Roos. Enig minpuntje was wel dat deze weggewerkte bal vol in het gezicht van Amy V. terecht kwam met als gevolg een bloedlip en een bloedneus. Tevens kwam de bal hierdoor bij een tegenstander die meteen de 1-0 binnen werkte. De sportieve scheids keurde echter dit doelpunt af vanwege de harde bal in het gezicht en beoordeelde dat als zijnde hoofdblessure. Gelukkig viel de schade mee en kon Amy verder. Een opbouw van achteruit resulteerde in de achtste minuut in een onderschepping op het middenveld. Een goeie driehoek met combinatie tussen Amy K. , Esmee en Luna zorgde voor balbezit voor de goal bij  Luna die niet twijfelde en de hoek op zocht. (0-1)

’11 Balverlies op het middenveld . Een diepe bal die vanuit het middenveld wordt gegeven op de rechtsbuiten van de tegenstander wordt niet goed onderschept en zorgt ervoor dat we meteen weer op 1-1 staan.

’14 Weer een diepe bal echter dit keer aan onze zijde. Esmee geeft diep op Amy K.  Aan de kant dachten we dat ze zelf voor de goal zou gaan maar Amy trok keurig door tot de achterlijn en gaf de bal schuin terug de 16 in. Luna weet deze bal fantastisch achter het standbeen binnen te leggen in de verre hoek. (1-2)

’16 Wederom vanuit de opbouw een diepe bal van Esmee op Fabienne die linksbuiten loopt. Fabienne trekt deze lijn door en weet voor de keeper te komen en in de verre hoek de 1-3 te maken.

’20 Maud , Sofie en Romée wisselen vanaf de bank met Roos, Sera en Isa.

’22 vanuit een beetje ongecontroleerd voetbal volgt er een terugspeelbal aan Kloetingse zijde die opgepakt wordt door Elisha. Een indirecte vrije trap is het gevolg. Deze wordt in eerste instantie onderschept door Roos echter is de aanvaller van de tegenpartij degene die alsnog de afvallende bal binnenkopt. (2-3)

Tevens is dit de ruststand.

Tweede helft vertrekken Amy V. en Esmee om de Kloetingse vrouwen te ondersteunen in Middelburg.

Mario verandert hierop zijn opstelling met Roos als centrale verdediger. De notulist van deze wedstrijdverslagen was dus ook afwezig deze tweede helft, dus kan niet alle details exact omschrijven. Zoals hij zich heeft bij laten praten volgt er een 2-4 voorsprong door Romée die met haar linker weer lekker een goal maakt na een lange blessure. Dit geeft natuurlijk voor iedereen, inclusief de maker ,een bevestiging dat onze goal-getter het nog niet verleerd is.

Helaas krijgen we deze 2e helft nog te maken met een tweetal blessures bij zowel Michelle als Kim. Kim met kramp die niet wegtrekt en Michelle met een gevoelige hamstring na een botsing. Hopen dat de schade meevalt en dat ze volgende week weer mee doen.

Het gevolg is echter wel dat de meiden verder moeten met 10 speelsters waardoor het spel wat veranderde. Toch is het pas achterin de tweede helft dat er tweemaal vanuit een counter gescoord wordt en de stand op 4-4 zet.

Al met al een leuke sportieve wedstrijd bij een leuke tegenstander. Volgende week is het de bedoeling dat er vriendschappelijk gespeeld wordt. Wie dat wordt is nog niet zeker dus meer daarover volgende week.

Peter en Mario.