JO15-1 hervat competitie met overwinning (5-3) op Rotterdam United

4481BJ
KLOETINGE
tel. 0113-213173

JO15-1 heeft de competitie na de voorbije lockdown periode hervat met een moeizame, maar terechte zege. Het elftal van trainer Miso was thuis op het hoofdveld te sterk voor Rotterdam United en heeft nu, net als de Rotterdammers, 6 punten uit 8 gespeelde wedstrijden.

De thuisploeg begon niet scherp genoeg aan de wedstrijd. Na 6 minuten spelen opende de tegenstander al de score: 0-1. Niet veel later scoorde Finn de gelijkmaker, een doelpunt uit een snelle tegenaanval via Rava: 1-1. Kloetinge leek door het doelpunt meer grip op de wedstrijd te krijgen, maar het was opnieuw Rotterdam United dat op voorsprong kwam. Dit keer uit een corner: 1-2. Zo’n 5 minuten voor rust scoorde Rava de gelijkmaker, een doelpunt uit een vrije trap van Jurre: 2-2. Op slag van rust kwam JO15-1 voor het eerste op voorsprong door een doelpunt van Pepijn: 3-2. De voorsprong bij rust was meer dan verdiend.

In de beginfase van de tweede helft bleef JO15-1 de betere ploeg, maar het waren de Rotterdammers die na 28 minuten spelen de gelijkmaker scoorden. Kloetinge overleefde de tegenslag, die gelukkig maar 3 minuten duurde. Nathan zette de thuisploeg in de 31e minuut opnieuw op voorsprong, een doelpunt uit een lange trap van Melvin. Kort voor het eindsignaal zorgde Finn voor de definitieve beslissing: 5-3.

De thuisploeg miste Sven Hoek, Giovanni en Senn. Siem en Mario vielen geblesseerd uit.

Volgende week mag JO15-1 op bezoek bij Barendrecht, dat derde staat.