MO15-1 wint na moeizame start van Kapelle JO14-3

4421BW
KAPELLE
tel. 0113-342247

Met de midweekse wedstrijd tegen VR1 van Oostkapelle/Domburg nog een beetje in de benen startten de meiden van Kloetinge MO15-1 uiterst matig vanmorgen. Blijkbaar zijn we niet meer gewend om vroeg in de ochtend (09:00 uur) te moeten spelen, want het leek of de slaap nog niet helemaal uit de lichamen was. Dit leidde tot een moeizame eerste 10 minuten, waarin we amper van onze eigen helft af kwamen en de ene slordige pass de andere in rap tempo opvolgde. Kapelle profiteerde van deze lamlendigheid door al snel de 1-0 binnen te schieten.

Zoals ze dit seizoen al zo vaak hebben laten zien, beschikt dit team over het vermogen om zich op te richten bij een tegenslag en zich terug te knokken in de wedstrijd. Ook vanochtend wisten de meiden een versnelling bij te schskelen en de wedstrijd te kantelen. Mare zorgde na een mooie pass van Lindy op een knappe manier voor de gelijkmaker.. Daarna gingen de meiden door. Het druk zetten werd weer als vanouds uitgevoerd, de bal ging makkelijker van speelster naar speelster, en er werd weer veel bewogen zonder bal. Na goed druk zetten van Mare kwam de bal op de achterlijn bij Jet (onze aanwinst uit de laatste transferwindow). Met een schitterende sleepbeweging zette ze de keeper op het verkeerde en kon ze bal in de goal dribbelen: 1-2.

In de tweede helft werd niet meer gescoord. Dit had wel gekund, en eigenlijk wel gemoeten, gezien de kansen die we hebben gecreëerd. Aan de andere kant gaven we weinig weg. Uiteindelijk boekten we op deze manier een verdiende overwinning. Voetballend was het niet de hele wedstrijd goed, maar de drie punten zijn binnen gehaald. Komende week is er geen competitiewedstrijd, maar oefenen we wel tegen WVV.