RKSV Nuenen MO 17  –  Kloetinge MO 17

5673TD
NUENEN
tel. 040-2833254

Na wederom een aantal weekenden vol met verschuivingen en afgelastingen stond er dan eindelijk weer een competitiewedstrijd op het programma. Dit is pas onze tweede competitiewedstrijd na de winterstop terwijl er ploegen zijn die er al 5 achter de rug hebben.

Bijzondere aan deze dag was een aantal afwezigen. Reeds bekend was dat Fabienne , Esmee en Amy V. aansluiten bij Vr 1 en daarnaast hadden we een aantal geblesseerden. Romee ligt er nog even uit en tevens hebben we Michelle en Fleur die terugkwamen uit een blessure en dus nog geen hele wedstrijd konden spelen.

Daarvoor in de plaats was er wel ondersteuning vanuit MO15-1. Jean Paul was zo bereidwillig om 4 dames van MO15 “even” naar Nuenen te brengen nadat er reeds een wedstrijd in de benen zat bij deze 4 toppers! Frederique , Lieve , Quinty en Joy waren dan ook mooi op tijd om meteen aan te sluiten in de kleedkamer bij de MO17 dames.

Andere grote afwezige was opperhoofd Mario die deze dag de leiding had over VR1 in Terneuzen. Stagiair en assistent trainer Mike had dus vandaag de leiding en had zich daarop goed voorbereid. Na een goeie warming-up werd er om 13.45 afgetrapt.  Nuenen was voor ons geen onbekende. De vorige competitiereeks kregen we deze dames op bezoek in Kloetinge en hebben we een ons enige pak slaag gehad uit die reeks. Nuenen was destijds een sterk voetballende ploeg terwijl wij die dag een echte off-day hadden.

Deze dag waren we dus voornemens om ondanks de afwezigen met een goed resultaat huiswaarts te keren. We begonnen dan ook direct goed met hoog druk en de kansen waren dan in de eerste minuten ook minimaal aan beide zijden. Toch was het onze Fleur die in de derde minuut een diepe bal van Sofie kreeg en de achterlijn wist te bereiken. Ze kapte naar binnen en vuurde een goed schot af wat helaas net in het zijnet terecht kwam. Nuenen wist ook een kans te creëren en een diepe bal op rechtsbuiten werd goed opgevangen door Joy die op linksback speelde. Joy tikte de bal weg maar raakte hierbij net de voet van de rechtsbuiten die gewillig neer ging in de zestien. Een penalty was het gevolg maar zoals wij Elisha kennen is er dan nog geen zekerheid op een doelpunt.

Zo ook nu weer het geval , Elisha pakte de penalty er gelukkig uit waardoor een snelle achterstand voorkomen werd. In de 14 e minuut verstapte Michelle zich waardoor haar eerdere blessure weer voelbaar werd. Ze dacht zelf dat het wel zou gaan maar een volgende actie betekende helaas een nieuwe blessure op dezelfde plek. Helaas was het gevolg voor haar dan ook dat ze vroegtijdig het veld moest verlaten en waarschijnlijk voorlopig er weer even uitligt. Balen natuurlijk!

Quinty werd meteen na een korte warmloop ingezet en gezegd mag worden dat deze MO15 speelster deze taak prima op zich nam.

De gehele eerste helft wisten beide ploegen weinig kansen te creëren en dus was er een ruststand op het bord van 0-0.

2e helft werd er gewisseld. Frederique en Lieve en de reeds spelende Quinty verruilen de bank met Michelle , Fleur en Joy die lichte klachten hadden uit eerdere blessures. Lieve op linksbuiten tegen een sterke rechtsback van Nuenen die veel groter was maar zeker niet sneller dan Lieve. Frederique op rechtshalf met als tegenstander een van de betere middenvelders. Een zware opgave dus voor deze MO15 speelsters en mooi om te zien dat deze meiden gewoon mee kunnen op dit niveau ondank een leeftijdsverschil van 2 jaar. Lieve wist regelmatig de achterlijn te bereiken en liet zien een prima voorzet in huis te hebben. Frederique en Quinty die zo ontzettend goed wisten om te schakelen dat de tegenstanders er gek van werden. Ook Joy had al laten zien de tegenstander op te vreten dus was er gewoon goed voetbal te zien. Alsnog bleven de kansen uit aan beide zijden maar wel ging de vermoeidheid toe slaan. Nuenen raakte hierdoor in paniek en liet zien dat sommigen een kort lontje hadden. Mooi dat onze meiden hier niet in mee gingen en dat wij uiteindelijk gewoon mee bleven doen.

In tegenstelling tot het begin van de tweede helft waarin wij eigenlijk de baas waren sloeg het een kwartier voor het einde dan toch een beetje om. Er werd meer op onze helft gespeeld en Nuenen bleef aandringen op een doelpunt. Uiteindelijk lukt hun dat door balverlies op het middenveld. De fysiek sterke buitenspeelster wist schuin op de goal af te komen en tekende voor de 1-0. Nuenen beseft zelf dat dit niet vanzelfsprekend was en vierde de goal dan ook als een overwinning in de Champions League. Toch beleven de kopjes goed staan bij ons en wisten we alsnog aan te dringen op een gelijkmaker. Helaas mislukte dit en bleef de eindstand van 1-0 op de borden.

Maar wat een keurig resultaat was dit ondanks de 1-0. Complimenten aan de meiden die deze wedstrijd karakter toonden. Met een aantal ontbrekende speelsters zagen we dat anderen weer opstaan om de kar te trekken. Een aanvulling met meiden als deze is ook dan ook echt mooi om te zien! Frederique, Lieve ,Quinty en Joy , complimenten! Erg goed gespeeld en jullie hebben je visitekaartje zeker achter gelaten.

Jean Paul bedankt voor het brengen van deze meiden en voor je rol als grensrechter!

Mike complimenten voor de coaching!