Kloetinge MO 17 doet pas na rust zaken

4481BJ
KLOETINGE

Kloetinge MO17-1  -  Oranje Wit MO-17-1

Na een weekje rust stond vandaag Oranje Wit MO 17-1 op het programma. Oranje Wit  , uit Dordrecht is recent overgekomen als promovendus vanuit de 1e klasse en laat goede indruk achter in de uitslagen. Een aantal knappe overwinningen en een gelijkspel tegen Nuenen zegt voor ons genoeg. Dit is een tegenstander om niet te onderschatten. Daarnaast zag de voorbereiding op ons veld met een complete staf er goed uit en ook de meiden zelf oogden fit!

Kloetinge had nog te maken met afwezigheid , blessures en zoals bekend verschuivingen naar Vrouwen 1 waardoor het nodig was om meiden te “lenen” van MO15-1 , die zelf ook een erg belangrijke wedstrijd op het programma hadden staan. Tevens een mooi moment om te zien welke meiden er een goede indruk achter laten om volgend jaar aan te sluiten in MO17-1. Wel was het een mooi moment voor Romée. Zij is lange tijd afwezig geweest en kon vandaag weer minuten gaan maken. Een welkom iets omdat , zoals bekend is, Romée het verschil kan maken voor de goal.

Vandaag sloten daarom Lieve, Noor , Alicia en Quinty aan bij onze selectie. Vooraf legde Mario uit wat onze spel wijze zou zijn met hoog druk en constant 1 op 1. Iets waar we vaker succes mee boeken.

1e helft:

Wissels: Luna , Lieve, Noor

De eerste tien munten starten we niet best. Er is nogal wat geklungel en veel balverlies. We spelen terug door het midden terwijl we dit niet afspreken. Hierdoor creëren we zelf geen kans en hebben we veel balverlies. Oranje Wit heeft een fitte en fysiek sterke ploeg en bewaakt daarmee ook constant onze Romée die door ons balverlies ook niet bediend kan worden om de openingstreffer te maken.

’14 Even een moment waarop het spel stil ligt. Een speelster van Oranje Wit heeft een bloedneus waardoor Mario even kan bijsturen en wat zaken aangeeft. Dit geeft echter nog te weinig resultaat en het is Oranje Wit die kan blijven voetballen. Wij blijven klungelen en de bal inleveren zonder een kans te creëren.

De verdediging heeft daarom de handen vol aan een aantal snelle uitbraken. Alicia en Quinty die op linksback en rechtsback spelen laten een grote indruk achter bij ondergetekenden! Zij spelen een dijk van een partij en maken vele aanvallen onschadelijk. Erg sterk want een aantal speelsters van Oranje Wit zijn hun dubbele lengte.

Lois , die op rechtsbuiten speelt , staat ook erg sterk te voetballen en de ballen die ze krijgt weet ze ook voor de goal te krijgen echter maken we het niet af en blijven die momenten dat ze de bal krijgt te laag. Hier kan Loís weinig aan doen en zij wacht dan ook op haar moment.

Er gebeurt dus te weinig in deze helft en daarmee doen we ons tekort. Oranje Wit daarentegen speelt sterk en gezegd mag worden dat ze dan ook terecht in deze klasse spelen. Mooie spelwijze, goede fitte selectie.

2e helft:

Wissels: Romée er tijdelijk uit om haar te sparen ,Alicia, Quinty nemen plaats op de bank in plaats van Noor en Lieve.

Sofie en Maud wisselen van positie op 4 en 10 , Lieve wordt op linksbuiten gezet en Noor op rechtsback. Wederom worden we blij verrast door deze MO15 meiden. Lieve met haar snelheid weet veel dreiging te creëren en Noor staat als slot op de deur op rechtsback een super partij te spelen.

We starten goed en weten meer dreiging te creëren. Het balverlies wordt minder en het is dan ook meer dreiging voor de goal van de tegenstander.

’47 veroveren we een corner en Loïs , die een goed schot in de benen heeft , legt deze altijd keurig ter hoogte van de penalty stip neer maar doet dit vandaag anders. Daarvoor in de plaats weet ze hem met een prachtige curve in de verre hoek te draaien waardoor de keeper, die overigens erg goed staat te keepen ,  kansloos is. De 1-0 is een feit en wat voor één….

We krijgen dan toch weer het idee dat de buit binnen is en vervallen in een eerder patroon waardoor we weer balverlies hebben. Een terugspeelbal op het middenveld door de as wordt onderschept door Oranje Wit die dit goed uitspelen. Het schot weet Elisha te stoppen echter de afvallende bal wordt door de sterke spits goed afgewerkt en zo sta je dan weer 1-1.

Geschrokken door dit voorval wordt er gelukkig weer gevoetbald en het is minuut 58 dat onze jarige Sera vanaf de linkshalf een bal inspeelt op haar zus Amy . Amy maakt een mooie actie op het middenveld en weet voor de goal te komen. Toch wordt ze behoorlijk afgestopt maar weet ze door te drukken en balbezit te houden. Hierdoor krijgt ze een schietkans en maakt de broodnodige 2-1 , een goal die we echt even nodig hebben.

’65 Nogmaals wisselen we.

Kim ,die het overigens op de drie positie erg goed doet wordt gewisseld voor de eerder gewisselde Romée. Een tactische wissel omdat we een uitloop willen omdat de magere 2-1 nog gewoon kan resulteren in een 2-2.

Oranje Wit blijft namelijk ook sterk spelen en een gelijkmaker zou net zo terecht zijn als een voorsprong. Romée kan daar net het verschil maken door uit een klein kansje alsnog binnen te prikken. Dat doe ze dan ook zoals voorspeld.

’70 Een ingooi vanaf de linker kant op Luna. Luna die altijd een goeie pass in huis heeft weet deze perfect neer te leggen in de diepte en brengt hiermee Romée voor de goal. Zoals gezegd twijfelt zij vrijwel nooit en maakt de 3-1. Voor ons hard nodig , voor Romée ook. Zij stond na die afwezigheid te popelen om weer eens bepalend te zijn.  Die laatste tien minuten proberen we het uit te spelen en dat lukt. Eindstand 3-1 maar zeker niet zomaar binnengehaald.

Oranje Wit speelt sterk en blijft ook voetballen. Een mooie ploeg met sterke , fitte speelsters waar we zeker nog meer van gaan horen. Ook de staf een compliment waard ,die ondanks de nederlaag sportief blijft en heeft laten zien thuis te horen in deze poule.

Volgende week staat voor Kloetinge een thuiswedstrijd op het programma.

We spelen thuis tegen Baronie MO 17 om 10 uur en hopen weer drie punten te pakken.

Peter en Mario