Gelukkige winst voor JO11-1 tegen gelijkwaardig Kapelle

4421BW
KAPELLE
tel. 0113-342247

Zaterdag 2 april 2022 VV Kapelle JO11-1 - VV Kloetinge JO11-1 (competitie 4e fase)

Na de wedstrijd van afgelopen week zorgde de omslag van het weer voor een wel erg letterlijk afkoelingsweekje. Passend binnen het beeld van de voorgaande weken met een kleiner groepje spelers op de training. Vandaag is Dani wel weer aanwezig, maar wordt naar Kapelle afgereisd zonder spits Thijn en energieke middenvelder Casper. De wedstrijd starten we met 8 spelers en Anne Sophie komt na haar wedstrijd van de JO11-2 het team nog even helpen. Super Anne Sophie! De vorige twee potjes tegen Kapelle werden gewonnen met 4-0 en 4-2. Vandaag wordt gespeeld op het 2e grasveld, waarbij in de warming up van beide teams al duidelijk wordt dat het voetbal van deze "kunstgras generatie" niet het best tot recht komt op de grasmat van vandaag.

Kloetinge start deze wedstrijd voortvarend en na een aantal speldenprikjes wordt in de vijfde minuut gescoord door Roel. Een goede aanval over de linkerkant, waarbij Mehdi vanaf de achterlijn de bal teruglegt en Roel koeltjes de 0-1 tegen de touwen schiet. Deze aanval blijkt achteraf ook meteen de laatste goede aanval van Kloetinge te zijn in de eerste helft. Er wordt namelijk niet meer gescoord. Eigenlijk ongelofelijk gezien de kansen die zowel Kloetinge als Kapelle krijgen. Niet zozeer omdat er goed gevoetbald wordt, maar vooral omdat er op het slechte veld nogal wat misgaat. Van goed voetbal is eigenlijk geen sprake. Jammer, want in de voorgaande twee wedstrijden op kunstgras maakten deze ploegen er namelijk leuke potjes van. Jayms pakt nog een goede 1-op-1 situatie en wordt daarnaast gered door een aantal polletjes die voor Kloetinge de goede kant op liggen. Aan de andere kant mist Kloetinge een aantal kansen en raakt het nog een keer de paal.

Slordig is Kloetinge wel in deze eerste helft en dat beeld zal in de tweede helft niet anders zijn. Slechte passing en aannames en ballen die alle kanten op schieten. Een opbouw van achteruit die consequent zeer matig is en de aanwezige Kloetinge toeschouwers spierpijn geeft van de samengeknepen billen. Waar voetbal zich kenmerkt in het zoeken naar de eenvoud, is dat stukje eenvoud vandaag waarschijnlijk ergens in Kloetinge op het trainingsveld achtergebleven.

Het derde kwart maakt veel goed. In ieder geval qua amusement, want de goals vallen rap achter elkaar. Anne Sophie scoort kort na rust de 0-2 uit een scrimmage na een inzet van Roel. Binnen een minuut scoort Kapelle met een knappe uitbraak de aansluitingstreffer, maar weer twee minuten later is het Duke die weer scoort uit een corner van Jesse. Een kopie van de goal van vorige week. Weer uit een corner, weer de 1-3. Toen een omhaal maar nu een intikker. Waar de supporters denken aan een vierde goal voor Kloetinge, slaat de wedstrijd om naar het voordeel van Kapelle. Kapelle wordt overigens flink in het zadel geholpen door de matige opbouw bij Kloetinge achterin en komt terug tot 3-3. Gelukkig krijgt Roel het direct na de derde goal het op de heupen. Eerder in de wedstrijd probeert hij ook al om met een individuele actie tot scoren te komen, maar nu lukt het dan ook echt! Een geweldige actie aan de rechterkant van het middenveld, speelt hij richting de goal verschillende tegenstanders uit en scoort hard de 3-4. Wat een kwart met zes goals! Netjes verdeeld over beide teams.

Het vierde kwart is Kloetinge vooral aan het tegenhouden. Kapelle dringt aan onder aanmoedigingen van de supporters. Kansen krijgen ze nog wel, maar in de afwerking staat het vizier niet op scherp. Kloetinge is vooral aan het tegenhouden en het team strijd voor iedere meter om de winst over de streep te halen. Echt goede kansen zijn er niet meer voor Kloetinge, waardoor het tot de laatste momenten spannend blijft. De leuke scheidsrechter van vandaag trekt nog wat extra tijd bij, omdat de goal voor Kapelle in de lucht hangt, maar tot opluchting van heel Kloetinge wordt uiteindelijk nipt met 3-4 gewonnen.

Deze wedstrijd had vandaag alle kanten op kunnen gaan. Met name omdat Kloetinge vandaag consequent dezelfde foutjes blijft maken. Vandaag zat het mee dat Kapelle hier maar een aantal keren van profiteerde. Volgende week hopelijk iedereen weer bij de wedstrijd, zodat ook de ouders langs aan de zijlijn iets geruster en met minder geknepen billen naar de wedstrijd kunnen kijken.