MZC’11 VR1 – Kloetinge VR1 Beker Poulefase wedstrijd 2

4301NW
ZIERIKZEE
tel. 0111-450236

Na een mooie openingswedstrijd in onze beker poulefase met 4-0 winst op DKS’17 vorige week stond vandaag MZC’11 uit Zierikzee op het programma.  MZC is geen onbekende voor ons en met onze vorige MO17 hebben we hier wel tegen gespeeld maar ook op de laatste toernooien voor de zomerstop kwamen we deze dames tegen. De uitslag van MZC vorige week tegen WVV was een flinke nederlaag dus hadden we het idee dat dit vandaag ook voor ons winst zou moeten worden , alhoewel je het nooit moet onderschatten. Bekend is dat MZC vaker talent heeft voortgebracht en ook vorige wedstrijden hadden we gezien dat MZC een aantal speelsters hadden die zeker het verschil konden maken. Na een ochtend vol met onweer, bliksem en overmatige regenval leek het dan toch op te gaan klaren aan de andere kant van de Zeelandbrug. Bij de aftrap om 14.30 scheen zelfs een zonnetje en werd het prachtig voetbalweer.

Eerste helft:

Wissels: Fabienne, Veerle, Michelle) vergezeld door een geblesseerde Amanda)

We openden met onze standaard aftrap, een bal vanaf de stip richting Amy die meteen de links of rechtsbuiten bedient met een lange bal. Dit keer op Maud die op rechtsbuiten speelt en ook direct laten we zien met aanvallend voetbal en hoog druk deze wedstrijd binnen te willen gaan slepen.

‘3 Corner in ons voordeel die super strak wordt ingeschoten door Sofie. Helaas mislukt de afwerking en is de snelle openingsgoal er niet.

’10 Een tegenaanval wordt verkeerd ingeschat door de backs en de snelle linksbuiten snel op onze goal af. Amy ziet maar 1 oplossing en dat is net buiten de zestien in te grijpen met een flinke schouderduw die onreglementair is omdat de bal al weg was. Soms is een noodrem even nodig en neem je de vrije trap voor lief. Gelukkig was het net buiten de zestien en blijkt MZC niet in staat te zijn deze vrije trap goed te nemen. De indirecte variant mislukt en vrijwel direct heeft Kloetinge weer balbezit.

’15 Kloetinge heeft een balverovering via Esmee op het middenveld en bouwt direct op. De actie wordt verdedigd maar de afvallende bal belandt bij Bibi op linksbuiten die hem echt heerlijk voor de schoen krijgt en ook direct de trekker overhaalt. De 0-1 ligt met een lange bal over de keeper in de verre hoek. Een prachtige goal!

’25 De eerste pijntjes worden zichtbaar bij MZC. Veel spelers liggen en zitten er al aardig doorheen. Ook de keeper heeft last en de scheids besluiten een korte drinkpauze in te lassen zodat iedereen even bij kan trekken.

’34 Kloetinge bouwt op via Rachelle op Amy. Op links ligt behoorlijk wat ruimte maar Amy ziet Sofie op scherp staan en een loopactie maken. Amy bouwt het op via de rechterzijde en krult de bal via rechts de zestien in. Daar wacht Sofie op deze bal en als een echte spits schiet ze de bal met een volley in de verre hoek. (0-2)

’45 Een corner in het voordeel van Kloetinge net voor rust. Bibi neemt deze corner en weer is een volley de aanzet tot deze goal. Solange neemt de bal in keer op de schoen en legt de 0-3 net voor rust lekker binnen.

Tweede helft:

Wissels: Amy uitgevallen met blessure bovenbeen, Zorah lichte klachten, Michelle

Sofie staat daardoor als centrale verdediger, Sera op de plaats van Zorah (8 linkshalf), Roos op de plek van Sera (L. back)

’53 Fabienne is het veld in en direct gevaarlijk op de linkerzijde. Ze tikt een tegenstander uit en met haar snelheid gaat ze de zestien in. Een verdediger tikt haar aan echter Fabienne blijft overeind en snelt alsnog op de goal af maar raakt helaas net de paal.

’55 direct na de vorige aanval onderscheppen we de bal op het middenveld en begint Solange, alias “Solo” aan haar solo over het middenveld. Ze faalt niet en maakt de 0-4 met deze mooie actie.

’63 Kim wordt gewisseld voor Michelle die langzaam aan het opbouwen is. Kim moet gezien haar klachten de rust nemen en heeft deze ’63 minuten laten zien, met haar rust, een belangrijke spil te zijn.

’68 Inmiddels is MZC eigenlijk alleen aan het verdedigen. Er komt geen enkele dreiging meer vanuit en het enige wat geprobeerd wordt is de schade en achterstand te beperken.

Toch weten we via een balverovering op het middenveld gevaarlijk te worden. Solange geeft een pass op Michelle rechtsbuiten. Michelle maakt de actie en drukt hard af echter de keeper weet nog net de bal over te tikken.

’76 Een corner in ons voordeel komt bij Esmee op de schoen maar deze raakt helaas net de paal.

’85 Vanuit achter wordt de bal ingebracht en de actie opgebouwd. Fabienne verlengd deze op rechts en geeft de bal diep op Maud. Maud komt in de 1 op 1 situatie helaas net iets te laat en mist net deze kans.

’90 Nogmaals een opbouw vervolgt door een solo door Esmee. Esmee mist helaas ook net 1 op 1 met de keeper. Achter had Fabienne er net beter voor gestaan maar dat werd over het hoofd gezien en was gezien de score ook niet meer nodig.

Toch werd het aandringen van Kloetinge in de slotfase alsnog beloond. Een opbouw van Kloetinge beland wat rommelig in de verdediging van MZC en uit een afvallende bal is het een soort van klutsbal die via een schot van Sera nog wordt aangetikt door ene MZC-speelster.

Toch schrijven we deze goal toe aan Sera, zonder haar schot was die bal er zeker niet ingegaan.

Dit is tevens de eindstand, de scheidsrechter kijkt op zijn klok en vindt het welletjes na 90 minuten. Ook de tweede wedstrijd in deze poulefase is binnen en de puntentelling laat +6 zien.

Op naar de laatste wedstrijd in de poulefase om door te kunnen naar de 2e ronde.

WVV Middelburg is de tegenstander en ook deze ploeg heeft met ruime cijfers gewonnen in hun eerste wedstrijd. Dit beloofd een mooie pot te worden welke gespeeld zal worden aan de Veerse poort om 14 uur. Wie weet zien we jullie!

Tot volgende week!

Staf Vrouwen 1