JO12-1 in extremis naar winst in matige vrijdagavond wedstrijd tegen Middelburg

4333MH
MIDDELBURG
tel. 0118-628774

Vrijdag 23 september 2022 Zeelandia Middelburg JO12-1 - V.V. Kloetinge JO12-1 (competitie 1e fase)

Deze week voetbalden we op vrijdagavond bij Zeelandia Middelburg. Ook nu regende het weer. Omdat Jayms ziek is, is Kayan deze wedstrijd de aanvoerder. Helaas dus niet het team compleet maar gelukkig wilde Stan wel invallen als keeper.

Thijn nam de aftrap en we waren begonnen. Heel snel scoorde Zeelandia het eerste doelpunt. Het lukte ons niet goed om in het spel te komen. Gelukkig scoorde Sjors in de 12e minuut na een assist van Jesse. We stonden weer gelijk. Maar niet voor lang want Zeelandia scoorde kort daarna 2 -1. We misten heel wat kansen en schoten een paar keer op de lat. Ook Zeelandia miste wel wat kansen.

In het 2e kwart scoorde Kayan. De bal ging via een speler van de tegenstander en Kayan gaf het laatste zetje. We stonden weer gelijk.

Toen was het rust en we wisten dat we na de rust aan de bak moesten om het verschil te maken.

Dat lukte ook na rust niet. Weer kwam Zeelandia voor te staan, 3 – 2 nu. Ook nu kwamen we terug. Kort daarna scoorde Kayan met een afstandsschot in de onder hoek, 3 – 3.  Het werd nu wel spannend. We knokten allebei voor de overwinning.

In de 59e nam Dani een corner en Duke kopte hem er in. We waren door het dolle heen.  Kort daarna was de wedstrijd klaar. 3 – 4 werd de eindstand. In de kleedkamer kregen we een stroopwafel van de vader van Duke. Voor elke kopbal in een wedstrijd trakteert hij die. Het was heel gezellig na afloop in de kleedkamer. Forza Kloetinge!

Groetjes, Kayan