JO12-1 verplettert ook concurrent Unitas'30

Unitas'30 JO12-1

Jesse de Muijnck (afstandschot)
Assist: Casper Moes
... (schot)
... (kopbal)
Casper Moes (schot)
Thijn Ossewaarde (intikker)
Thijn Ossewaarde (intikker)

Hoofdklasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 7

8 oktober 2022 8:30

Sportpark Wesselopark
Noordeinde 5
4481BJ
KLOETINGE

Zaterdag 8 oktober 2022 V.V. Kloetinge JO12-1 - Unitas'30 (competitie 1e fase)

Vandaag speelden we tegen Unitas uit Etten-Leur. Een belangrijke wedstrijd voor het kampioenschap, omdat de nummer een en twee tegen elkaar moesten. Helaas is Mehdi nog steeds geblesseerd. De aftrap was op zaterdag 8 oktober half negen.

De openingsfase ging goed we scoorden al na 4 minuten uit een goal van Jesse en een assist van Casper. Jesse speelt zijn man weg en maakt ruimte voor zichzelf en dan schiet hij in de verre hoek. Daarna kregen we allebei veel kansen. Duke maakte een paar goede tackels toen de aanvallers van Unitas beide alleen op Jayms af konden gaan. In de 7de minuut had Unitas een corner en daar scoorden ze de 1-1 uit.

In de fase daarna waren we de betere ploeg en kregen we veel kansen maar de schoten van Sjors en Casper gingen er net niet in. Thijn schoot op de paal na een knappe aanname. Uiteindelijk lukte het in 14e minuut om de 2-1 te maken. Thijn scoorde van dichtbij na een geweldige dubbele 1-2 met Sjors.

De 3-1 viel in de veertiende minuut. Roel veroverde de bal op het middenveld, toen zette Thijn goed zijn lichaam erin en maakte daardoor een kans voor zichzelf en scoorde. Unitas komt terug tot 3-2 weer uit een corner met een kopbal.

De spanning in de wedstrijd was terug maar gelukkig was het nog net gelukt om voor de rust 4-2 en de 5-2 te maken. De goal van Casper ging zo: Roel speelt de bal naar Thijn, en Thijn legt hem af op Casper, en scoort hem in de verre hoek. Unitas trapt af, omdat Dani goed druk zet verovert hij direct de bal weer en speelt Thijn aan die hem binnen puntert. 5-2 een terechte rust stand.

Na de rust lopen we snel verder uit. Thijn rondt een lange solo met links af. Ook de 7-2 is van Thijn, die zijn 15e goal in de laatste 2 wedstrijden scoort. Unitas kreeg daarna nog wel wat kansjes maar heel gevaarlijk werd het niet dankzij goed verdedigend werk van Kayan, Duke en Roel. Jayms maakte ook nog een paar mooie reddingen.

In 50e minuut gaf Jesse een hele goeie voorzet op kleine Sjors en hij kopte hem erin. Dit betekent dat grote Sjors stroopwafels uit moet delen.

8-2 gewonnen, goed gevoetbald en Unitas wist alleen te scoren uit corners.

We hebben nu 15 punten uit 5 wedstijden, met doelsaldo +33. Daarmee is het kampioenschap al bijna een feit. Maar volgende week bij Groen-Wit in Breda gaan we natuurlijk weer voor de winst!

Geschreven Roel