JO13-1 blijft bij 5 doelpunten steken.

Zeelandia Middelburg JO13-1

Hoofdklasse Zwaluwen Jeugd Beker (1e fase) 06

8 oktober 2022 10:00

K.H. Kamerling

Sportpark Wesselopark
Noordeinde 5
4481BJ
KLOETINGE
tel. 0113-213173

De jeugd van Kloetinge JO13-1 stond te trappelen van ongeduld op het startsein van de scheidsrechter. Het was namelijk al weer even geleden dat ze de grasmat mochten betreden. Door afgelastingen van oefenwedstrijden en een bekerwedstrijd lagen ze een poosje stil.

Vol frisse moed gingen ze van start. Al direct werd er flink druk uitgeoefend op de tegenstander wat resulteerde in een snelle eerste treffer van Xavi. Het volgende goal liet wat langer op zich wachten. Er werd lekker gespeeld en hard gewerkt en na 20 minuten was het dan toch eindelijk weer raak; een mooi doelpunt van Roan. Direct daarna kon Jet natuurlijk niet achterblijven en maakte ook haar doelpunt. Stand inmiddels 3-0 voor Kloetinge.

Op slag van rust maakte Roos ,vanuit een corner ,een mooi doelpunt met het hoofd.

Nou dat belooft wat voor de tweede helft….

En jawel hoor. Direct na rust was daar invaller Tijn ( JO 12 -1 ) die vanaf de middenlijn een sprint trok naar het doel van Zeelandia Middelburg en het mooi afmaakte. Stand 5-0. Zouden we de 10 gaan halen ???

Helaas was dat niet het geval. De tweede helft hadden de jongens en de meiden het behoorlijk zwaar met de tegenstander en moesten ze zelfs nog een tegendoelpunt incasseren. De passes kwamen meer bij de tegenstanders in de voeten dan bij de eigen medespelers. Of dit nu kwam door de outfits die wel heel erg op elkaar leken, of onnauwkeurigheid laten we even in het midden…..

Met vandaag een wat mindere 2e helft hebben we wel de punten binnengehaald en zijn we op de eerste plaats geëindigd van de bekerronde en zijn we door naar de tweede ronde !