Kloetinge MO13-2: Een wedstrijd van groei en nieuwe ervaringen na verlies tegen koploper

Krabbendijke MO13-1 (9-tal)

Kloetinge MO13-2

13 mei 2023 11:00

J.J. Lobbezoo

Sportpark Krabbendijke
Nieulandestraat 39
4413CN
KRABBENDIJKE
tel. 0113-502248

6873b023-7628-41bb-b4d0-11862917d839.jpgOp een stralende speeldag reisden de meiden van Kloetinge MO13-2 af naar Krabbendijke, de onbetwiste koploper van de competitie met een indrukwekkend doelsaldo van +50. Ondanks de uitdaging gingen onze meiden vastberaden het veld op, klaar om te genieten van een potje voetbal. De meiden van Krabbendijke konden kampioen worden, en enkele supporters staken daarom fakkels aan bij het betreden van het veld.

In de eerste paar minuten was het aftasten van beide partijen. Kloetinge moest weer even wennen aan de 9-tegen-9 opstelling, in plaats van de voor hen gebruikelijke 11-tegen-11.

In de 8e minuut wist Krabbendijke de score te openen met een opportunistisch schot. Hoewel Krabbendijke daarna meer kansen begon te creëren, bleven onze meiden strijdvaardig, zelfs na een snel volgende 2-0.

Na de derde goal van Krabbendijke, die ongelukkig tot stand kwam, bleven de meiden het proberen. Even kwam de wedstrijd in balans en kregen ze zelfs een mooie kans om de score te verkleinen tot 3-1. Helaas wist de keepster van Krabbendijke deze inzet te pareren. Net voor rust kwam Krabbendijke op een 4-0 voorsprong via de binnenkant van de paal. Het leek of het mogelijke kampioenschap van de tegenstander voor te veel ontzag zorgde. Tegelijkertijd was het voor veel meiden van Kloetinge de eerste keer dat ze zoiets meemaakten en daarom ook begrijpelijk.

282ecd63-79a5-4f01-9881-2ca17b89cd67.jpgDe tweede helft begon met een veerkrachtig Kloetinge dat sterker uit de kleedkamer kwam, wat resulteerde in een meer evenwichtige strijd. Ondanks hun vasthoudende spel, wist Krabbendijke de score verder uit te breiden naar uiteindelijk 7-0.

Door het geringe verlies en het vertoonde spel in de thuiswedstrijd tegen Krabbendijke in maart (2-4 verlies), waren er hoge verwachtingen voor deze wedstrijd. We zagen een tegenstander die in hun kampioenswedstrijd nog net een tandje bij kon schakelen waardoor het anders liep dan gehoopt. Dit kennen we ook bij competities op het hoogste niveau. Blessures en pijntjes aan de kant van Kloetinge hielpen hier overigens ook niet bij.

Hoewel het eindresultaat misschien een beetje teleurstellend is, mogen we de groei die deze meiden dit seizoen hebben doorgemaakt, niet over het hoofd zien. Ze hebben, zeker in de tweede helft, gevochten voor alles wat ze in zich hadden en hebben ongetwijfeld waardevolle lessen geleerd. Met vijf wedstrijden nog te spelen, hebben ze de kans om hun veerkracht te tonen, te leren van deze ervaring en te blijven groeien als team. Op naar de volgende wedstrijd!