JO12-1 sluit competitie in stijl af: WINNEND!

Zeelandia Middelburg JO12-2

... (schot)
... (schot)
Kayan Vleugel (afstandschot)
Thijn Ossewaarde (intikker)
Dani Dietvorst (intikker)
Casper Moes (scrimmage)

Hoofdklasse (4e fase) 08

20 mei 2023 8:30

Sportpark Wesselopark
Noordeinde 5
4481BJ
KLOETINGE
tel. 0113-213173

Zaterdag 20 mei 2023 V.V. Kloetinge JO12-1 - Zeelandia Middelburg JO12-2 (competitie 4e fase)

Dit is onze laatste wedstrijd van de competitie. Vorige week waren we al kampioen geworden, maar we wilden deze wedstrijd natuurlijk ook winnen. We speelden tegen Zeelandia Middelburg.

De wedstrijd begon stroef met best wel veel foutjes. Zeelandia had drie best wel hélé grote verdedigers meegenomen om ons te stoppen.

In de 10de minuut scoorde Zeelandia de 0-1 door een goede steekbal op hun linksvoor en die schoot de bal goed achter Jayms. Tien minuten later maakte Thijn een goede actie en hij schiet de bal feilloos achter de keeper van Zeelandia.

We vielen wel aan maar de afronding lukte niet. Duke had nog een mooi afstandsschot, maar helaas kwam de bal tegen de paal.

Kort na rust maakte Zeelandia de 1-2 door een foutje achterin. Snel na de 1-2 maakte Kayan, met zijn nieuwe schoenen, een mooie goal 2-2.

Hierna kwamen we makkelijker door de verdediging van Zeelandia. Hoewel we niet altijd naar onze trainer Wybrand luisterde, we speelden de bal veel te vaak door het midden, in plaats van naar buiten te spelen. Maar wij werden toch sterker en binnen 8 minuten maakten Thijn 3x en Dani 1x de doelpunten met assists van Sjors en Mehdi.

In het laatste kwart maakte de jarige Casper een doelpunt met zijn hoofd die er via de paal in ging. Kloetinge gooit met Duke, Roel, Sjors en Jesse achter in de deur op slot en Zeelandia komt er niet meer doorheen. Eindstand: 7-2. Deze 4e fase hebben we al onze wedstrijden gewonnen. FORZA KLOETINGE!!!

Dit was onze laatste competitiewedstrijd in de Hoofdklasse op een half veld.

We hebben nog 3 toernooien op de agenda staan.

Zondag 28 mei: Joris Mathijsen cup (met clubs zoals PSV, NAC, Excelsior en ook Belgische, Duitse, Poolse en Engelse ploegen).
Zaterdag 3 juni: Toernooi Jonge Spartaan.
Zondag 11 juni: NK voor JO12 teams.

Dus we moeten nog even flink aan de bak.

Jesse de Muijnck