Giovanni Siereveld en VV Kloetinge denken aan de toekomst.

21 november 2022 20:15

Giovanni Siereveld, geen onbekende bij de club, sluit na dit seizoen aan bij de v.v. Kloetinge. Vanaf het seizoen 2023-2024 neemt hij Kloetinge onder 23 onder zijn hoede. Dit combineert hij met het behalen van zijn trainerscursus Uefa A (voorheen TC 1).

Giovanni.jpg

Giovanni heeft er al twee periodes op zitten bij v.v. Kloetinge. Als speler van Kloetinge 1 tussen 2005 en 2007 en daarna, na een succesvolle voetbalcarriere,  in 2019 als assistent van Marcel Lourens. Op dit moment is Giovanni nog hoofdtrainer van Luctor Heinkenszand, waar hij enkele weken geleden aankondigde hij dat hij na dit seizoen stopt als hoofdtrainer en terug de schoolbanken in wilt. Deze stap gaat hij nu combineren met het trainerschap bij Kloetinge o23, een logische stap: ‘’mijn Uefa A kan ik perfect combineren met het trainerschap bij Kloetinge. De trainers binnen de club, het niveau van het team en de ambities binnen de vereniging maken v.v. Kloetinge de ideale club voor de volgende stap in mijn trainerscarrière.’’

Kloetinge o23

Sinds 2019 heeft Kloetinge een onder 23 team opgericht, uitkomend in de Divisie 2. Met de oprichting van een onder 23 team tracht Kloetinge de brug tussen de jeugdopleiding en het eerste team te verkleinen. De afgelopen seizoenen hebben o.a. Huub Wolters, Berat Demir, Ivan Koreman, Milan Zabicki en Ufuk Kahveci de overstap vanuit o23 naar het eerste team gemaakt. Daarnaast hebben ook eerste elftal-spelers als Gianni van de Pitte en Aidan Milot de mogelijkheid gehad om gedurende hun ontwikkeling wedstrijdritme op te doen op een hoog landelijk niveau.

De ambities binnen Kloetinge zijn duidelijk, een eerste selectie op een zo’n hoog mogelijk niveau met eigen jeugdspelers. De uitdaging in deze ambitie ligt bij het aansluiten van de jeugdopleiding bij de eerste selectie, in de vorm van een jo21 en jo23 team. Met de inzet en ambities van Giovanni wordt de koers ingezet om het onder 23 team een regiofunctie te geven waar talenten uit de hele provincie op een zo’n hoog mogelijk niveau kunnen voetballen.