Draaien veld 3 stap dichterbij

9 december 2022 10:45

Het draaien van veld 3 is een stap dichterbij na positief collegebesluit

Gemeente Goes en V.V. Kloetinge werken momenteel samen verder aan ambities en uitdagingen voor de toekomst zoals die staan omschreven in het ambitiedocument van V.V. Kloetinge.  Daarbij hoort een masterplan voor een toekomstbestendige vereniging.
Tijdens de ALV op 28 november heeft de voorzitter de stand van zaken toegelicht en aangegeven dat het college op 6 december een besluit zou nemen over de eerste stap, het draaien van veld 3, uitgevoerd in kunstgras. Door het draaien van veld 3 komt er ook ruimte vrij voor het beoogde centrumgebouw.

Het college van Burgemeester en Wethouders oordeelt positief. Volgens de gemeentelijke besluitvorming, betekent dat dat nu het voorstel (ook omdat er een kredietaanvraag en begroting bij hoort) wordt voorgelegd aan de gemeenteraad, die ook moet instemmen. Begin 2023 oordeelt de raad.  Ondertussen kijken we samen met de gemeente in diverse werkgroepen naar creatief en gedeeld ruimtegebruik voor parkeren en de verkeersveiligheid en treffen we ondertussen wel alvast voorbereidingen voor het draaien van veld 3.

Zodra er schetsen nog meer gedetailleerd kunnen worden uitgewerkt om in 2023 verder mee aan de slag te gaan worden deze (na het raadsbesluit) voorgelegd aan èn besproken met de betrokkenen en uiteraard ook met de directe omgeving van het sportpark.
Daarbij kijken we samen hoe de ambities van onze vereniging en het gedeeld benutten van de ruimte kansen kan creëren op het gebied van toegankelijkheid/ parkeren en verkeersveiligheid.

Brief die de gemeente aan de direct omwonenden heeft verstuurd.

ambitie_wesselo.jpeg